Cloenda Projecte Coach

L’alumnat dels PFI participa en el Projecte Coach organitzat per la Fundació Èxit. Aquest projecte és una iniciativa de voluntariat corporatiu enfocada a motivar l’alumnat i, de retruc, a tractar l’abandonament escolar prematur i a incrementar l’ocupabilitat dels joves. Mitjançant tècniques de coaching i mentoring, els voluntaris corporatius que hi participen apropen els joves d’entre 16 i 19 anys a la realitat de l’empresa. Junts defineixen un objectiu personal o professional i els passos a seguir per assolir-ho.
En el projecte Coach d’enguany han participat 6 PFI dels centres següents:

• PTT Sant Cugat
  • PTT Sant Feliu
  • Institut Escola del Treball
  • Institut Eugeni d’Ors
  • Institut La Guineueta
  • Institut Tecnològic de Barcelona

Durant 20 hores, la persona voluntària de l’empresa acompanya l’alumnat al llarg de dos mesos. Les trobades tenen diverses fases: una primera de presa de contacte i una segona on es presenta l’empresa del voluntari a l’alumne i es tria un centre d’interès en què aprofundir. Aquestes trobades permeten que l’alumne conegui els diferents departaments de l’empresa i anar avançant en els objectius de millora que es plantegen amb un seguiment al llarg de 6 mesos.

El passat 30 de novembre va tenir lloc l’acte de cloenda de la modalitat multiempresa i l’1 de desembre la de Lider Coach. Aquestes trobades lúdiques, carregades de dinamisme i treball en equip van permetre compartir experiències a través de metodologies creatives (Lego, Design thinking, etc) i fer un reconeixement de l’esforç i la implicació dels participants.

Molt bona feina a tots els implicats!!

#pfiCAT #ImpulsFP #SomFP