Compartint la defensa dels Drets Humans

L’alumnat de l’especialitat d’Auxiliar de fabricació mecànica i d’ajust i soldadura del Programa de Formació i Inserció (PFI) – Pla de Transició al Treball (PTT) de Vilafranca del Penedès, ha participat a la conferència en defensa dels drets humans a càrrec dels activistes  Ahmed Ettanji (Equipe Media, Sàhara Occidental) i Lorraine Leete (Legal Centre Lesvos, Grècia).

Ahmed Etanjji ha denunciat l’increment de la repressió als territoris ocupats arran de la ruptura de l’alto al foc entre el Front Polisario i el Marroc el novembre de 2020 amb la militarització de les ciutats, detencions i vigilància constant a cases d’activistes.

Lorraine Leete, ha documentat la vulneració dels drets humans que pateixen les persones que arriben a Grècia demanant refugi:  devolucions en calent, deportacions col·lectives, criminalització i restricció de moviments, confinament en centres de detenció,…

Imatge de Text

La conferència ha contribuït a la sensibilització de l’alumnat vers la promoció dels drets humans i a la reflexió sobre la propaganda dels governs i l’ocultació d’informació.

El Programa de Transició al Treball es duu a terme mitjançant la cooperació entre el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès.

Vilafranca del Penedès,  4 d’octubre de 2022