Connectant estudiants, empreses i entitats amb la Indústria 4.0

L’Institut de la Mercè de Barcelona, va acollir el passat 27 de febrer la Mostra PFITECH, un esdeveniment que va reunir a 225 assistents entre alumnes i docents, entitats i empreses, tots compromesos amb el futur de la Formació Professional.

La mostra va començar amb la benvinguda i l’obertura a càrrec de la Sra. Olga Romero Mir, cap del Servei de Programes de Qualificació i Iniciació Professional del Departament d’Educació que va donar les gràcies a tots els participants i va destacar la importància de les col·laboracions amb el teixit empresarial per millorar la formació de l’alumnat de PFI.

Seguidament, els assistents van gaudir d’una xerrada sobre les noves tendències i el futur del sector, a càrrec del Sr. Vicenç Pastor, tècnic del Servei d’Ordenació de la Formació Professional Inicial, on es va destacar la importància de les softskills en la Indústria 4.0.

Després d’un breu esmorzar, l’alumnat va participar en diferents tallers pràctics oferts per empreses i entitats col·laboradores com T-SYSTEMS, INNOVAE, 42BARCELONA, FESTO, FRONIUS, i EURECAT. Aquests tallers, d’una hora de durada, van tractar diverses tecnologies, metodologies i sectors industrials, i van proporcionar als estudiants una visió pràctica de la seva formació.

A continuació, durant el temps de la mostra, els centres van exposar els seus projectes en estands agrupats en cinc famílies professionals: Fabricació Mecànica, Instal·lació i Manteniment, Informàtica i Comunicació, Electricitat i Electrònica, i Transport i Manteniment de Vehicles.

Finalment es van realitzar demostracions de tecnologies de la Indústria 4.0 per part de les empreses participants. L’esdeveniment va permetre que els assistents poguessin compartir les seves impressions i establir noves connexions en un ambient distès. La mostra va comptar també, amb un servei d’orientació acadèmica i professional, per ajudar a definir els itineraris i la continuïtat educativa a càrrec del Departament d’Educació. En aquest espai es va proporcionar informació sobre les diferents famílies professionals i les sortides professionals.

La Mostra PFITECH va demostrar ser una oportunitat enriquidora per als alumnes dels PFI que els va connectar amb les últimes tendències de la Indústria i els va oferir eines i recursos per al seu futur professional.

Enllaç a les fotografies de la mostra