Eliminant les barreres arquitectòniques

EL PTT CONSTRUCCIÓ GIRONA ELIMINA BARRERES ARQUITECTÒNIQUES

El Projecte Integrat d’aquest curs ha tingut una vessant social i reivindicativa cap a un col·lectiu vulnerable com és el de les persones que es troben amb mobilitat reduïda.

L’alumnat del PTT construcció va conèixer de primera mà aquesta realitat a partir d’un testimoni de l’Institut Guttmann que va explicar com un accident de moto li va canviar la vida. Posteriorment, a partir d’un Intercanvi pedagògic amb el PFI-PTT d’auxiliar en centres sanitaris l’alumnat va fer un itinerari per la ciutat de Girona amb cadira de rodes per vivenciar i sentir les dificultats que té una persona quan es desplaça per diferents serveis.

Finalment, es va treballar l’eliminació d’una de les barreres més importants que dificulta la mobilitat com són els esglaons de les voreres. Ho van treballar al seu espai simulat del taller on cadascú va fer una rampa complint la normativa de 8% d’inclinació. Aquest treball també es va reforçar amb les competències matemàtiques aplicant la regla de tres i el sistema mètric.

El projecte final i real doncs aquesta vegada es va acabar portant a terme a Can Po Vell on hi havia un petit esglaó que impedia una entrada adequada a persones amb mobilitat reduïda. Després d’aquesta rampa construïda podem dir que s’ha aconseguit eliminar una barrera arquitectònica a les nostres instal·lacions!