Els protagonistes del PFI

“Vinc del món de l’empresa, on treballava com a programador informàtic i sempre m’havia cridat l’atenció ser professor i poder ensenyar a més d’ajudar als joves. Un dia em van trucar per començar als PFI. Desconeixia els programes, però una vegada vaig entrar em va encantar.. podia fer les dues coses que més m’agradaven: ensenyar com a professor en un perfil d’informàtica a més d’ajudar a un tipus d’alumnat que necessita una segona oportunitat”. Aquestes són les paraules del Brian, professor dels mòduls professionals dels PFI.

S’identifica molt amb els joves, amb vint-i-un anys va ser pare, treballava de taxista i estudiava l’enginyeria, va ser una àpoca complicada, i l’esforç i il·lusió va ajudar-lo a acabar la carrera i treballar a empreses de tota classe,  fins i tot arribar a crear una pròpia empresa.

D’aquesta manera és presenta, clar i convincent dient a més que una de les coses que més li agrada de ser professor és que els grups d’alumnes de cada edició són com una petita família, on tots reben i donen ajuda.Els joves del programa venen amb molta força i amb ganes de tirar endavant la seva situació personal. No es rendeixen i realment són molt i molt vàlids professionalment.

El Brian dins la seva tasca en el PFI-PTT Viladecans, participa en el projecte Històries de Vida (HdV), des de fa vàries edicions. Ens explica que a l’inici costa motivar l’alumnat a participar del projecte, però a mesura que van fent les activitats, l’alumnat està encantat. Amb la no presencialitat d’aquesta edició, l’alumnat ha assumit la responsabilitat i la implicació de les diverses activitats del projecte, i tot i haver passat per alguns moments complexos i crítics, s’ha aconseguit la cohesió del grup i tirar el projecte endavant.

Tots tenim una Història de Vida, als PFI ens escoltem i ajudem entre tots i totes!

#pfiCAT #impulsFP