“Els valors de l’esport” al Segrià

El passat 30 d’abril es va celebrar al pavelló “Juanjo Garra” de Lleida la segona jornada de la primera edició del projecte esports al territori de Lleida. Cal recordar que a la primera jornada es van treballar els valors de l’esport de la d’un medallista olímpic com Saül Craviotto i també es va comptar amb la xerrada de Jordi Amenós, terapeuta i conferenciant format amb teràpia de la Gestalt i constel·lacions familiar.

Aquestes jornades van comptar amb la participació de sis grups de tres centres educatius diferents (Institut Caparella, Institut Escola d’Hoteleria i Institut Escola Torre Queralt) agrupant a un total de quasi 100 alumnes. A més de mitjans de premsa locals que van fer ressò de la tasca que es du a terme als PFI del territori i el potencial de l’alumnat.

A diferència de l’anterior jornada, aquesta va destacar per què l’alumnat es va implicar en la pràctica esportiva gaudint de cinc estacions esportives diferenciades. A més a més, l’alumnat del perfil d’auxiliar de suport a les persones en les activitats socioesportives va haver-hi d’implicar-se molt més en el projecte. Pel fet que va ser l’encarregat de dinamitzar les diferents estacions i organitzar tota la gestió de la jornada.

L’objectiu d’aquesta jornada era, per una banda, promoure la pràctica esportiva entre l’alumnat participant afavorint l’adquisició d’hàbits esportius i per l’altra banda descobrir esports minoritaris com ara l’escalada i el dogdeball. Donant oportunitats per a descobrir noves experiències esportives, promovent l’adquisició d’hàbits saludables, allunyades dels esports més majoritaris que potser no aconsegueixen captivar a tota la població. Així com afavorir la creació de xarxes de treball entre els diferents grups d’un mateix territori compartint inquietuds pedagògiques entre diferents centres i transmetre tots aquells valors que s’adquireixen amb la pràctica esportiva de forma transversal i estan lligats a la col·laboració, la responsabilitat i l’autodomini entre d’altres.
Amb aquesta jornada donem per finalitzat el projecte esports d’aquest curs.

Per finalitzar agrair a tots els centres participants i a les diferents entitats i empreses que van fer possible que la jornada fora profitosa.
Seguim!!!