FCT des de casa: serveis auxiliars de cuina i càtering a domicili a través de la cooperativa d’alumnes Energy

La situació actual d’excepcionalitat ha condicionat el desenvolupament programat de les seqüències d’ensenyament-aprenentatge, obligant-nos a reformular tota la dinàmica de treball. Passar de la formació presencial a l’aprenentatge a distància planteja reptes importants, als quals cal sumar el fet d’haver de fer les transformacions de manera immediata i sense haver-ho pogut preveure presencialment. Tot i així, ja fa temps que en el PFI d’auxiliar d’hoteleria: cuina i càtering (HT02 -NEE-) de la Fundació Mercè Pla (Tortosa) treballem de manera sistemàtica en un entorn virtual d’aprenentatge  amb Google clasroom, la qual cosa ens ha afavorit a l’hora d’afrontar l’esmentada transició.

Tant bon punt vam tenir resolt com articularíem la nova dinàmica acadèmica, el següent hàndicap que va aflorar fou com podrien els nostres alumnes desenvolupar unes pràctiques en ple estat d’alarma i de colapse social. A més a més, som conscients que el sector de l’hoteleria és un dels que es mostra més vulnerable en la present crisi sanitària i, per tant, cal definir noves maneres i cercar oportunitats en el context actual. Per tant, ha calgut  pensar en l’aprofitament de les potencialitats que ofereixen els entorns domèstics en la realització d’activitats pràctiques reals de cuina i càtering.

El projecte que adjuntem ha estat el fruit d’un intens treball col·lectiu que sintetitza reflexions de tots els membres de la comunitat educativa i que proporciona una resposta puntual a unes necessitats que no podrien entendre’s en un altre context.

Per tal de desplegar tot el projecte hem intentat apropar-nos el màxim possible al que suposarien les pràctiques FCT, adaptant els diferents documents emprats habitualment en l’homologació dels centres de treball, acords formatius, pla d’activitats, etc. Aquí en deixem alguns exemples.

En definitiva, una exemplificació de com dur a terme la FCT en un temps d’excepcionalitat, que compartim amb tot la comunitat PFI amb la voluntat de seguir aprenent  plegats.

Enllaç al bloc del PFI d’auxiiar d’hoteleria: cuina i càtering de la Fundació Mercè Pla