Generant Impacte Positiu: Aprenentatge i Servei a Vilanova i la Geltrú

Aprenentatge-Servei, PFI IC01 INS Joaquim Mir, Vilanova i la Geltrú

Posar al carrer projectes de les aules és una de les grans riqueses dels Programes de Formació i Inserció.

Els projectes basats en estratègies i activitats formatives d’aprenentatge i servei omplen les aules PFI de tota Catalunya. En aquesta ocasió ens desplacem fins a Vilanova i la Geltrú on l’alumnat del PFI-PTT d’auxiliar de muntatge i manteniment d’equips informàtics de l’Institut Joaquim Mir, obre les portes a un suport social molt reclamat al municipi. L’alumnat ha creat una empresa de reparació i manteniment d’equips informàtics (portàtils i CPUs) com a part del Projecte Integrat que es desenvolupa durant el tercer trimestre.

Segons l’equip docent i el grup d’alumnat consultat: Les persones ens porten els ordinadors per reparar, els diem que falla, on poden comprar les peces i si les compren les porten, se’ls repara o se’ls ensenya a fer-ho. Fem difusió dels comerços i petites empreses que ens acullen en pràctiques i acabem fent un circuit d’economia circular sense que nosaltres ens lucrem econòmicament.

Una metodologia d’aprenentatge practicant i ensenyant a altres, ja se sap, ensenyar és aprendre el doble.

L’equip docent format per professors de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya expliquen la gran feina que ha fet l’alumnat, prèvia a la inauguració del servei d’aquesta setmana. Posar en marxa un projecte com a aquest al servei del ciutadà, porta darrera tota una tasca organitzativa, de treball en equip i de presa de decisions molt important. L’altruisme mostrat pel grup classe encoratja a aquest equip docent a acompanyar-los en els projectes.

Us deixo tots els enllaços de sites, flyers, imatges, etc. del projecte.

Bona feina equip!

#pfiCAT #ImpulsFP #SomFP