No et perdis el microprojecte Fem Panellets! de l’Institut Pere Martell

VÍDEO RESUM MICROPROJECTE

Aquest Microprojecte que presentem a continuació, es diu NO PERDEM LES TRADICIONS, FEM PANELLETS PER TOTS SANTS! i forma part del nostre procés d’ensenyament-aprenentatge basat amb la metodologia APS (aprenentatge servei). Neix de la voluntat i necessitat de mantenir les nostres tradicions com la d’elaborar i menjar panellets per Tots Sants! Tradició molt arrelada al nostre territori.

Els protagonistes són els nostres alumnes, joves adolescents que estan cursant el PFI-PTT d’auxiliar d’hoteleria: Cuina i Càtering, els quals se’ls guia i orienta per preparar el Taller per transmetre a l’alumnat de l’Escola Solc  de Tarragona, la tècnica tradicional de fer Panellets.

Timing del projecte per part del nostre alumnat:PANELLETS_ALUMNAT

Dilluns, durant dues hores, s’explica l’origen d’aquesta tradició, en quines zones es fan panellets, la recepta, els productes de territori que s’utilitzen per l’elaboració… també es duu a terme una classe magistral del massapà.

Dimarts, a la tarda, es fa la classe magistral de panellets i l’alumnat prepara en grups heterogenis el massapà per la jornada següent.

Dimecres, el gran dia!!! l’alumnat del PFI prepara tots els ingredients i fan una mostra de cada panellet (12 varietats). S’organitza el treball, el rol de cada membre del grup… A les 11h vindran els companys de l’Escola Solc i han d’estar preparats 😉.

Els mòduls que s’han treballat en aquest projecte són:

• Tècniques elementals de pre-elaboració.
  • Processos bàsics de producció culinària
  • MÒDUL1. Estratègies i eines de comunicació UF 1 Comunicació oral.

També s’han treballat les competències bàsiques de l’àmbit personal i social.

L’avaluació d’aquest microprojecte s’ha realitzat mitjançant la graella d’observació durant els 3 dies i una rúbrica preparada per l’activitat grupal en que l’alumnat en tot moment n’era conscient.

L’esforç de la preparació s’ha fet palesa, la jornada ha estat tot un èxit! S’ha treballat molt a nivell d’equip docent amb l’alumnat i el resultat dels Panellets ha estat increïble. El millor de tot és que, tots els alumnes tant els del PFI com de l’Escola SOLC, han aprés, han transmès, gaudit i col.laborat. Els alumnes s’han sentit valorats i s’han sentit reconeguts…, i docents també!

Podeu visualitzar aquí l’àlbum de l’activitat.

Des d’aquest petit racó, un agraïment a:

ESCOLA SOLC, en especial a les seves docents Elena i Judith i al seu alumnat:

IDAIRA – MAXIM – ALMAZ- FRANCISCO – ORIOL – CHAIMA – LARA – JOSE ALONSO- DIEGO – MAROUAN

Institut Pere Martell, en particular, al PFI-PTT D’AUXILIAR D’HOTELERIA CUINA I CÀTERING

ANDREA – THOMAS – AÏNA – OLEKSANDR – JOEL – YSSAM – YASSINE – BABACAR – SERING – DADE – ATHMANE – YERAY – JAVI

Xavier Comós i Núria Callau

Equip docent PFI PTT