“Objectiu: 105 hores” Exemple de MPI ampliat al PFI d’auxiliar de cuina i càtering.

Un any més, la situació de pandèmia per covid19 ha condicionat els aprenentatges dels alumnes del PFI. Aquest curs, però, ha posat en evidència l’afectació desigual dels diferents sectors professionals. En el cas concret de  l’hoteleria i turisme, ens trobem amb un col·lectiu especialment damnificat. La capacitat d’innovar i d’adaptar-nos a qualsevol situació han esdevingut les eines fonamentals per cercar noves maneres de seguir aprenent i millorant la nostra qualificació professional. 

Des de la Fundació Mercè Pla, el fet de desenvolupar un PFI destinat a alumnat amb NEE  ens permet fraccionar els aprenentatges en dos cursos acadèmics. Això ens va permetre, durant el curs anterior, desenvolupar la FCT des de casa com un projecte de serveis de cuina i càtering a domicili des de la cooperativa d’alumnes Energy  . En aquell moment vam pensar, tal vegada de manera ingènua, que aquest curs 2020-2021 seria ben diferent i que els alumnes de segon any podrien dur a terme les seves pràctiques en empresa tal com havien pogut desenvolupar els seus predecessors. No obstant, la realitat, la nova realitat, es va anar imposant de dia en dia i ens va mostrar que tot seria molt més complex del que ens havíem imaginat. 

1. Experimentació a la cuina (preparació del vídeocurrículum) 2. Evidències del treball desenvolupat en el projecte “Voltant i girant, lo plat al davant”

Aquest curs, per tant, hem hagut de tornar a inventar un nou projecte per poder donar resposta a realitats ben diverses. Tot plegat ens ha orientat a definir aquest mòdul de projecte integrat ampliat que us presentem en aquest post, conscients de la necessitat de disposar d’exemplificacions que ens ajudin a tota la comunitat PFI a elaborar respostes concretes a necessitats específiques. 

Hi trobareu 3 documents:

  • La definició del projecte, que suposa un conglomerat de diferents projectes que ens han permès proporcionar respostes a la mida de cada alumne.
  • Un exemple de memòria d’un d’aquests projectes.
  • Un exemple de memòria definitiva de tot el mòdul de projecte integrat ampliat, per tal de poder entendre com els diferents projectes han permès a cada alumne justificar i acreditar les hores necessàries. 
3. Definició del MPI ampliat 4. Memòria del projecte “Voltant i girant, lo plat al davant” (exemple). 5. Memòria del MPI ampliat “Objectiu: 105 hores”  (exemple)

Finalment, només ens queda agrair els suports rebuts en tot moment per tal d’haver pogut fer realitat el que inicialment no eren més que un grapat d’idees. També volem posar en valor el treball i dedicació dels veritables protagonistes, els alumnes que dia rere dia han fet que el PFI s’esdevingui una realitat. Sincerament, moltes gràcies!

#pfiCAT #impulsFP

1 comentari

  1. Andrés V.

    Gràcies per compartir la vostra experiència i exemples a la “comunitat PFI”, gran feina feta per excel·lents professionals.
    Bon estiu!
    Andrés V.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>