Projecte Esports ST Penedès: Juguem tots!

El passat dilluns 13 de febrer de 2023 es va realitzar un xerrada i taula rodona dins la programació del projecte “L’esport com a transmissor de valors”, Juguem tots!

“Juguem tots!” volia acostar a l’alumnat PFI de El vendrell, Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú als valors que l’esport ha donat a persones tant diferents i a la vegada tan iguals, entre elles i amb la resta de persones que ocupàvem aquell auditori.

Un total de 157 alumnes acompanyats dels equips docents dels PFI d’instituts públics del ST Penedès i de centres autoritzats dels ajuntaments de Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú vam gaudir d’un espai de conversa en confiança a l’Auditori Neàpolis (Vilanova i la Geltrú).

L’acollida a l’auditori Neàpolis va ser a càrrec de la Sra. Maria Mercè Mateo Olivares, Regidora d’Educació, Ocupació, Gestió de Talent i Persones i Cultura. Maria Mercè Mateu, va valorar i agraïr l’esforç a l’alumnat per aconseguir continuar al sistema educatiu i participar activament en projectes formatius com aquest.

El tennista professional José Coronado, el psicòleg esportiu, Pep Marí i l’atleta, Gibril Barow van compartir amb un auditori pler d’inquiets espectadors les seves vivències i realitats relacionades amb com la seva relació amb l’esport els ha canviat la vida.

La coordinadora d’FP, Yolanda Parejo, va entrevistar al Gibril Barrow que a part d’atleta, és alumne del PFI PTT Vilafranca del Penedès del l’Institut  Alt Penedès. Tant als equips docents com a l’alumnat ens va emocionar el discurs i l’expressió dels ulls del Gibril quan parlava de com gràcies a l’esport havia aconseguit la força mental i física per autosuperar-se a les curses i als estudis, “la concentración para competir me ha permitido pasar de no aguantar ni media hora sentado estudiando, a poder estar cuatro horas estudiando, matemáticas, lengua y de todo

El silenci sepucral mentre parlava el Jose Coronado o els comentaris com: “és la primera vegada que no m’avorreixo i m’adormo a una conferència del cole”, d’un alumne del PFI d’auxiliar en activitats esportives de l’Institut Mediterrània de EL Vendrell, ens indiquen que aquestes activitats arriben als joves i els desperten noves mirades.

Com a lectors d’aquest petit article, us podeu imaginar com de hiper motivats vam sortir, la majoria d’assistents de totes les edats entre els 16 i els 60 anys, d’aquell espai on  vam creure que  tenim al nostre abast ser constants, assertius, valents i feliços tot i que, sigui gràcies a haver tingut por, a haver patit frustació i fins i tot a haver viscut un accident que creiem  el final de la nostra vida.

No vull acabar aquest  article sense referenciar frases de les persones que tant bé ens van acompanyar:

Quan tothom dóna el millor de si mateix, passen coses estraordinàries, Pep Marí

Des de la cadira veus i entens que el discapacitat no ets tu, és l’entorn. L’entorn no està preparat o capacitat per incloure’ns, fem-ho possible. Jose Coronado

Els límits te’ls posa el teu cap, el teu cos no té límits, Gibril Barrow.

Entre tots ho fem possible, juguem tots! Equips docents PFI

Imatges i videos de la xerrada: Juguem tots!

#pfiCAT #ImpulsFP #SomFP