Valors en l’esport a Vic i Moià

El Projecte “Valors en l’esport” sorgeix de la convicció que, a través del món de l’esport o l’activitat física, podem treballar valors fonamentals per al nostre alumnat. Valors com el treball en equip, la cultura de l’esforç, el respecte, aprendre dels errors i lluitar per aconseguir allò que vols.

La metodologia de treball emprada als PFI es basa en la importància de realitzar activitats que siguin significatives per l’alumnat. Són significatives les activitats quan li són útils, interessants i divertides. És aquesta connexió psicològica la que fa que s’enganxin i treballin. Si l’alumnat treballa és fàcil pel professorat introduir, dins de les activitats, els continguts del currículum. Un alt percentatge de l’alumnat troba l’educació física la més divertida de les assignatures. Per tant, perquè no aprofitar-ho?.

Els PFI’s de Vic i del Moianès ja estem en marxa.

A l’Institut Moianès hem acordat que cada divendres dedicarem 2 hores a fer alguna activitat esportiva. Amb l’alumnat decidim quines seran les activitats que farem. Hem fet un partit de futbol, hem jugat a bàdminton, hem fet vòlei i fins i tot, hem fet d’entrenadors i entrenadores organitzant les nostres pròpies sessions de nature training.

A Vic, hem començat realitzant diversos visionats de pel·lícules vinculades amb els valors de companyerisme, respecte i motivació, com ara “42 segundos”. També hem dut a terme dinàmiques per potenciar la confiança amb els membres de l’equip; així com per entendre que si tots anem a una els bons resultats estan assegurats!