20 organitzacions gestionen l’Excel·lència dual

En la XXI Jornada de Qualitat a l’Ensenyament va tenir lloc el lliurament de la certificació en Excel·lència pel servei dual a 9 empreses/organitzacions/entitats i el Reconeixement, com a centres impulsors, a 7 instituts.

L’Excel·lència és un compromís per la millora en l’acollida i la formació dual de l’estudiant que ha optat per aquest model educatiu. Amb el compliment i evidències de diferents requisits de qualitat es reforça l’aliança entre les organitzacions i els centres educatius que va més enllà d’agafar alumnat en dual: col·laboració amb personal expert de l’organització, visites tècniques, tallers pràctics d’aplicació de continguts explicats a classe, cessió de materials i equipaments per part de l’organització, acompanyament en l’elaboració i exposició de la memòria dual que realitza l’alumnat, possibilitat d’incorporació en la plantilla de treballadores i treballadors de la mateixa organització o d’una altra del mateix àmbit professional.

En la Taula work cafè “Procediment d’acreditació en qualitat del servei d’FP dual que presten els centres a través de les empreses” que va tenir lloc en la XXI Jornada de Qualitat a l’Ensenyament vam tenir l’oportunitat d’intercanviar, organitzacions i centres educatius, diferents experiències en la formació dual de l’estudiant. Va moderar la Taula la coordinadora territorial d’ensenyaments professionals dels serveis territorials a Tarragona, la senyora Rosa Carbonell Martí.

La coordinadora dual de l’Institut Andreu Nin de El Vendrell, Raquel Gargallo, va presentar als assistents el procediment per l’acreditació en qualitat del servei FP dual i va repartir material pràctic d’ús per a portar a terme l’acreditació. També va ser destacable la participació de diferents prospectores i prospectors dual.

Es va subratllar la importància de la difusió a través de diferents canals de comunicació per augmentar les oportunitats en la millora de les relacions a d’altres organitzacions i centres educatius.

Des de la coordinació per a la certificació en qualitat del servei dual de les organitzacions, el senyor Tomás Viñas, acompanya empreses, entitats i centres en el procediment de certificació. Qualsevol necessitat d’informació al respecte es pot fer arribar, per exemple, a través dels correus: fpqualitat@xtec.cat, gestiofpdual.educacio@gencat.cat. I, també, es pot consultar la pàgina web del procediment.

A hores d’ara, ja son 20 les organitzacions Excel·lents i 45 les empreses que han certificat el seu servei dual. De diferents àmbits professionals i de diferents dimensions però amb el mateix objectiu: aconseguir una formació professional dual de qualitat.

Agraïment a tots els agents i persones implicades.