Butlletí d’Abril

Número 81, abril 2022

Benvolguts/des companys/es,

Us fem arribar el butlletí informatiu del PQiMC del mes d’abril esperant que sigui del vostre interès. Restem a la vostra disposició per tal de poder ajudar-vos en tot allò que sigui possible.

 

«Cuando la confianza es alta, la comunicación es fácil, instantánea y efectiva».
Stephen R. Covey

 

1. Resolució pels centres interessats en entrar al projecte

RESOLUCIÓ EDU/753/2022, de 16 de març, per la qual es convoca concurs per seleccionar centres públics que imparteixen ensenyaments professionals o de règim especial per ser inclosos, a partir del curs 2022-2023, en el Programa d’innovació Projecte de qualitat i millora contínua del Departament d’Educació  per tal que els centres que encara no participeu al Programa d’innovació Projecte de Qualitat i Millora Contínua (PQiMC) i esteu interessats en fer-ho pel curs vinent pogueu fer la inscripció. La data límit d’inscripció és el 29 d’abril del 2022.

2. Resultats enquesta valoració xarxes d’Interès 

Us fem arribar els resultats de la valoració que ens heu fet arribar sobre el funcionament de les Xarxes d’Interès que hem encetat aquest curs. Podeu veure’ls en aquest enllaç.

3. Com publicar notícies al nostre NODES

Us tornem a deixar el tutorial perquè pugueu publicar notícies al nostre NODES relacionades amb la qualitat: si esteu fent formació pel claustre, si heu certificat per primer cop ISO 9001, ISO 14001 i/o ISO 45001, si esteu redactant la memòria o us presenteu al contrast del model e2cat, si voleu aconseguir altres certificacions, si certifiqueu alguna empresa en el servei d’FP dual, si participeu en alguna jornada o concurs en relació a la gestió, o qualsevol bona pràctica interessant en relació a la gestió de centres.

A l’apartat de Recursos del nostre NODES hi trobaràs també el Tutorial.

4. Premis DonaTic 

Els Premis DonaTIC, organitzats pel Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, tenen un doble objectiu, reconèixer i visibilitzar el paper fonamental de les dones en el món professional, empresarial i acadèmic de les noves tecnologies i oferir referents a les nenes i adolescents que dubten si dedicar-se o no a les disciplines de ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques (STEM) en el futur.

El lliurament dels guardons dels Premis DonaTIC es fa coincidir amb el Dia d’Ada Lovelace, en reconeixement a la que fou la primera programadora de la història. Aquest 2022 serà l’11 d’octubre.

Presentació per les candidatures en aquest enllaç.

5. Spainskills: les olimpíades de l’FP

La delegació catalana de Formació Professional format pels 40 alumnes guanyadors de la medalla d’or de la competició Catskills de les diferents modalitats ofertes a la competició oficial van ser guardonats amb 6 medalles d’or, 7 d’argent i 1 medalla d’or i 1 medalla d’argent en la modalitat exhibició.

6. Final FP Challenge

El 6 d’abril es disputarà la final del concurs FP Challenge, un concurs de generació d’idees dels Programes de Formació i Inserció (PFI), del Departament d’Educació en el que es resol un repte a través de la metodologia Design Thinking.

Tota la informació la trobareu en el següent Site.

7. Certificació de Qualitat de la Formació Professional en alternança dual.

Enguany, la Fundació Bankia per a la Formació Dual (ara CaixaBank Dualitza) torna a finançar el cost de les certificacions d’empreses d’FP dual en el nivell d’Excel·lència. Aquest curs en finançarà 10.

Continuarem fent difusió del procediment a seguir per obtenir aquestes certificacions a les xarxes de qualitat i ens agradaria comptar amb tots vosaltres per multiplicar el nombre d’empreses certificades.

Tot i així, recordeu que tota la informació referent al procediment de certificació en els nivells de Compromís, Assegurament i Excel·lència i com optar als premis de CaixaBank Dualitza la trobareu en el nostre Site.

També teniu informació a l’Odissea al curs del Projecte de Qualitat i Millora Contínua i a la nostra pàgina web 

Per dubtes i consultes ens podeu escriure al correu del Projecte fpqualitat@xtec.cat

8. Informació cursos FIC

Recordeu que podeu gestionar a través del PQiMC cursos FIC (Formació interna de centre). Les característiques dels cursos FIC més rellevants són: 30 h de formació mínima, de les quals es poden fer entre 3 i 6 hores de suport amb un formador extern, que farà alguna sessió presencial/virtual i us pot ajudar a organitzar/seguir el curs. La resta d’hores del curs, seran impartides per un formador intern del vostre centre, amb el suport dels materials formatius que trobareu en un aula Moodle que us podem facilitar des del Projecte.

Per més informació us podeu adreçar a: fpqualitat@xtec.cat

9. Normativa

Ley Orgánica 3/2022, de 31 de marzo, de ordenación e integración de la Formación Profesional.

Real Decreto 217/2022, de 29 de marzo, por el que se establece la ordenación y las enseñanzas mínimas de la Educación Secundaria Obligatoria.

RESOLUCIÓ EMT/852/2022, de 24 de març, per la qual es disposa la inscripció i la publicació de l’Acord derivat del Conveni col·lectiu de treball per al sector d’escoles d’educació especial, relatiu a les categories associades als itineraris formatius espe

RESOLUCIÓ per la qual s’adjudica la subvenció de recursos compensatoris per als centres educatius en el marc del Pla d’acompanyament de l’alumnat en la transició de l’educació secundària als ensenyaments postobligatoris en el curs 2021-2022 (ref. BDNS 616

RESOLUCIÓ EDU/856/2022, de 25 de març, per la qual es modifica la Resolució EDU/464/2022, de 24 de febrer, per la qual s’aproven les normes de preinscripció i matrícula d’alumnes als centres del Servei d’Educació de Catalunya i altres centres educatius, en els diversos ensenyaments sostinguts amb fons públics, per al curs 2022.2023.

ORDRE EDU/50/2022, de 23 de març, per la qual es creen preus públics dels ensenyaments esportius de règim especial que condueixen a les titulacions oficials de tècnic esportiu/tècnica esportiva.

Resolución de 22 de marzo de 2022, de la Agencia Pública de Formación y Cualificación Profesionales de Cataluña, por la que se publica la convocatoria del procedimiento de acreditación de competencias profesionales adquiridas a través de la experiencia laboral o de vías no formales de formación, en el marco del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia

Extracto de la Resolución de la Secretaría de Estado de Educación, por la que se convocan 117 plazas para la realización de estancias profesionales en centros educativos en Alemania, Austria, Bélgica, Dinamarca, Estonia, Finlandia, Francia, Italia, Malta, Noruega, Países Bajos, Portugal, Reino Unido, Irlanda, Suecia y Suiza.

RESOLUCIÓ EDU/776/2022, de 17 de març, per la qual es modifica l‘annex 2 de la Resolució ENS/2250/2014, de 6 d’octubre, de l’estructura dels programes de formació i inserció.

Orden EFP/217/2022, de 17 de marzo, por la que se establecen las bases reguladoras de la línea de ayudas para la formación de cualificación y recualificación de la población activa, vinculada prioritariamente a cualificaciones profesionales en sectores estratégicos y mejora de las capacidades para la transición ecológica, destinada a empresas, asociaciones empresariales y entidades sin ánimo de lucro, y se procede a su convocatoria en el año 2022, en el marco del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia.

RESOLUCIÓ EDU/753/2022, de 16 de març, per la qual esconvoca concurs per seleccionar centres públics que imparteixen ensenyaments professionals o de règim especial per ser inclosos, a partir del curs 2022-2023, en el Programa d’innovació Projecte de qualitat i millora contínua del Departament d’Educació.

DECRET 45/2022, de 15 de març, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments d’idiomes de règim especial i el currículum del nivell Intermedi de diversos idiomes.

ACORD GOV/47/2022, de 15 de març, pel qual s’estableix un complement específic de reconeixement de la funció directiva per als directors i directores de Centres Educatius Públics del Departament d’Educació.

ORDRE EMT/39/2022, d’11 de març, per la qual es garanteixen els serveis essencials que presten els centres d’ensenyament públic i els centres privats concertats dins l’àmbit territorial de Catalunya.

RESOLUCIÓ EDU/675/2022, de 10 de març, per la qual s’obre convocatòria pública per a la participació en la convocatòria unificada de programes d’innovació pedagògica.

Resolució de 10 de març de 2022,  de la Secretaria d’Estat d’Educació, per la qual es convoquen beques de caràcter general per al curs acadèmic 2022-2023, per a estudiants que cursin estudis postobligatoris.

Extracto de la Resolución de 10 de marzo de 2022, de la Secretaría de Estado de Educación, por la que se convocan becas de carácter general para el curso académico 2022-2023, para estudiantes que cursen estudios postobligatorios.

RESOLUCIÓ EDU/643/2022, de 9 de març, del Programa d’innovació Projecte de qualitat i millora contínua dels centres educatius.

RESOLUCIÓ EDU/644/2022, de 2 de març, per la qual es regula el desplegament del Programa de cooperació territorial per a l’orientació, l’avenç i l’enriquiment educatiu PROA+ del MEFP a Catalunya durant el curs 2021-2022 i s’estableix la vinculació amb el Pla de millora d’oportunitats educatives PMOE.

RESOLUCIÓ per la qual es fa públic l’Acord del Consell de Direcció, de 2 de març de 2022, d’aprovació de la resolució sobre la preinscripció i matrícula de l’alumnat per al curs 2022-2023 a la ciutat de Barcelona.

RESOLUCIÓ EDU/464/2022, de 24 de febrer, per la qual s’aproven les normes de preinscripció i matrícula d’alumnes als centres del Servei d’Educació de Catalunya i altres centres educatius, en els diversos ensenyaments sostinguts amb fons públics, per al curs 2022-2023.

ORDRE EDU/28/2022, de 23 de febrer, per la qual s’aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions a centres educatius, per al desenvolupament de programes de formació i inserció, per al curs 2022-2023.

Enllaços d’interès:

Gestió de Qualitat

Guía de buenas prácticas para el teletrabajo 

UNE-EN ISO 45003: nueva solución para la gestión de riesgos psicosociales

Gestió educativa

A Principal’s Reflections

¿El docente de hoy debe instruir o acompañar a los estudiantes en sus aprendizajes?

Treball en xarxa i col·laboratiu

Pensar, construir y habitar la escuela hoy

Gestió en general

¿Cómo ha cambiado nuestra percepción del tiempo? ¿Qué relación guarda con el diseño de nuestros proyectos de vida? Examinaremos la potencia transformadora de la prospectiva estratégica para ayudarnos a imaginar y crear, en primera persona, otros futuros posibles.

Cap a una societat més igualitària. La perspectiva de gènere i les dades obertes

El éxito no es una revolución, sino una evolución

Altres

Crece la presencia femenina en los máximos órganos de poder en el sector tecnológico

Igualdad de género hoy para un futuro sostenible mañana

Atenció: us informem que rebeu aquest correu perquè formeu part del PQiMC o bé en algun moment heu fet un curs del Projecte de Qualitat. En el cas que no formeu part de les xarxes del PQiMC i voleu deixar de rebre aquest butlletí només cal que ens ho feu saber a l’adreça: fpqualitat@xtec.cat.

Segueix-nos: 

Departament d’Educació

Direcció General de Formació Professional

Subdirecció General de Programes i Projectes
Projecte de Qualitat i Millora Contínua 
Telèfon: 935 516 900 Extensions: 3171-3535-3479-3428.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>