Butlletí Març 2023

Número 91, Març 2023

Benvolguts/des companys/es,

Us fem a mans el butlletí informatiu del PQiMC del mes de març desitjant que sigui del vostre interès i us aporti informació de valor. Ens teniu a la vostra disposició per tal d’ajudar-vos en tot allò que sigui possible.

 

“El que conoce lo exterior es erudito, el que se conoce a sí mismo es sabio, el que conquista a los demás es poderoso, y el que se conquista a sí mismo es invencible” Lao-Tsé

 

La veu dels centres. Què ha suposat pel centre implementar un sistema de gestió de qualitat? 

A l’Institut Baix Camp, que va ser fundat el 1929 com a Escola del treball, s’imparteixen estudis d’ESO, Batxillerat i Cicles formatius de Formació Professional des del 1995. Actualment, el nostre centre és un dels més prestigiosos i sol·licitats de la ciutat per a aquests estudis, gràcies a la qualitat de l’ensenyament que oferim i als esforços que realitzem per atendre les necessitats i les expectatives de tots els alumnes.

Des de la renovació de l’equip directiu el 2006, el centre s’ha proposat dos grans objectius: millorar el rendiment acadèmic de l’escola i fomentar la cohesió social, amb l’objectiu de caminar cap a l’excel·lència educativa.

Els 14 objectius estratègics que hem establert abasten totes les àrees clau per aconseguir l’excel·lència en el nostre centre i obtenir resultats excel·lents. Aquesta ampliació d’objectius ha estat possible gràcies a la gestió per processos, la maduresa del sistema de gestió de qualitat del personal docent i laboral, i la implicació de tots ells en el projecte comú.

Hem treballat per millorar el sentiment de pertinença de tota la comunitat educativa al centre (millora de la cohesió social), i els nostres docents han fet un gran esforç per millorar els resultats acadèmics de tots i cadascun dels alumnes (millora del rendiment acadèmic). Les certificacions i segells que hem obtingut han suposat un gran salt qualitatiu per a la imatge del nostre centre, tant dins com fora de la nostra comunitat educativa

Els equips de millora (EM), grups de treball anuals amb objectius concrets, són una eina eficaç per aconseguir la implicació del professorat davant de problemàtiques concretes i aconseguir solucions recolzades pel mateix claustre.

En tot aquest camí, el Projecte de Qualitat i Millora Contínua ha estat el principal pal de paller per a l’enfocament i desenvolupament de l’estratègia a seguir. Hem obtingut diversos certificats i reconeixements, entre els quals destaquen:

  • El 20 de desembre de 2013, vam obtenir l’ISO 9001, que hem renovat fins a l’actualitat.
  • El 30 de març de 2017, vam aconseguir la certificació d’excel·lència e2cat amb una puntuació +400.
  • El 16 d’octubre de 2018, vam ser el primer centre públic a certificar-se en EFQM, amb una puntuació de +400.
  • El 15 de gener de 2021, vam obtenir l’ISO 14001, que també mantenim fins a l’actualitat.

Jose Gabriel Lluis Queralt

Director institut Baix Camp

1. Enhorabona

Des del Projecte de Qualitat i Millora Contínua volem donar la nostra enhorabona a l’Institut de l’Ebre de Tortosa que la setmana passada va renovar el contrast e2cat amb una puntuació +400 !!!

També al CEE Pont del Dragó de Barcelona i a l’Institut Cendrassos  de Figueres per la seva certificació del seu sistema de gestió segons la norma ISO 9001:2015!!! Enhorabona per la fita aconseguida.

2. 8è premi Xavier Batlle a les bones pràctiques i a la innovació educativa

L’Associació Catalana per a l’Excel·lència, QualicatEdu, fidel al seu compromís de promoció de l’excel·lència en les organitzacions educatives, convoca el 8è Premi a les Bones Pràctiques i a la Innovació Educativa amb el nom de Premi Xavier Batlle 2022-23. Presentació i votació dels treballs finalistes en sessió telemàtica oberta a tothom prèvia inscripció. En aquesta sessió també es farà un reconeixement als centres amb excel·lència educativa reconeguts en el darrer any. 9 de març de 2023, 17 hores. Tota la informació i inscripcions a: http://www.qualicatedu.cat/8e-premi-xavier-batlle/

3. Publicat a la web del Ministerio de Educación el Proyecto de Real Decreto por el que se establece la Ordenación del Sistema de Formación Profesional. Hi ha fins el 9 de març per enviar aportacions.

https://www.educacionyfp.gob.es/servicios-al-ciudadano/informacion-publica/audiencia-informacion-publica/abiertos/2023/prd-ordenacion-sistema-fp.html

4. Certificació de Qualitat del servei de Formació Professional en alternança dual que presten els centres a través de les empreses

En aquests moments ja tenim 39 certificacions. Aquestes setmanes estem contactant amb diferents responsables d’instituts i d’empreses per acompanyar en el procediment de certificació. En els propers mesos esperem ampliar el nombre d’organitzacions compromeses amb el servei dual d’acord als requisits establerts.

Hi ha diferents empreses que van ser de les primeres en certificar-se i que, aquests mesos, s’estan recertificant tot millorant el servei dual que presten aconseguint l’excel·lència. Enhorabona.

Continuem fent difusió del procediment a seguir per obtenir aquestes certificacions a les xarxes de qualitat i ens agradaria comptar amb tots/es vosaltres per multiplicar el nombre d’empreses certificades.

Per facilitar-vos la recollida d’evidències per al compliment i seguiment dels diferents requisits de la certificació del servei dual que presten les empreses en col·laboració amb els instituts, hem creat aquest tutorial.

Hem volgut destacar les empreses certificades en excel·lència amb un espai diferenciador on tenen la possibilitat d’explicar el que els hi ha suposat aquesta acreditació ja sigui en forma de text o vídeo. Organitzacions dual-excel·lents.

Tot i així, recordeu que tota la informació referent al procediment de certificació en els nivells de Compromís, Assegurament i Excel·lència i com optar als premis de CaixaBank Dualitza la trobareu en el nostre Site.

 

També teniu informació a l’Odissea al curs del Projecte de Qualitat i Millora Contínua i a la nostra pàgina web

Per dubtes i consultes ens podeu escriure al correu del Projecte fpqualitat@xtec.cat

5. Com publicar notícies al nostre NODES

Seguim interessats ens que pugueu publicar notícies al nostre NODES relacionades amb la qualitat: si esteu fent formació pel claustre, si heu certificat per primer cop ISO 9001, ISO 14001 i/o ISO 45001, si esteu redactant la memòria o us presenteu al contrast del model e2cat, si voleu aconseguir altres certificacions, si certifiqueu alguna empresa en el servei d’FP dual, si participeu en alguna jornada o concurs en relació a la gestió, o qualsevol bona pràctica interessant en relació a la gestió de centres.

A l’apartat de Recursos del nostre NODES hi trobaràs també el Tutorial.

6. Informació cursos

A continuació us adjuntem els enllaços d’informació i inscripció als cursos que tenim previstos realitzar els propers mesos:

0004370600
2022-2023
Avaluadors e2cat
Curs. VT Curs a distància (A distància). Del dimarts 7/3/2023 al 1/6/2023 de 16:00h a 18:00h
0004600600
2022-2023
Introducció a la gestió de la qualitat i millora contínua. 2a edició
Curs semipresencial. VT Curs a distància (A distància). Del 16/03/2023 al 08/06/2023. 3 sessions en línia els dies 16/03/2023 04/05/2023 i 08/06/2023 de 17:00 a 19:00
0004580600
2022-2023
Auditories en els centres educatius. 2a edició
Curs semipresencial. Del 15/03/2023 al 07/06/2023. Dues sessions presencials, una en línia el dia 15/03/2023 de 16:00 a 18:00 i una altra presencial a escollir entre l’INS Bonanova (Barcelona) i l’INS Montilivi (Girona) el dia 09/05/2023 de 16:00 a 19:00
0004870600
2022-2023
Gestió d’indicadors amb l’eina EPIQ (Eina Pels Indicadors de Qualitat. 2a edició
Curs semipresencial. VT Curs a distància (A distància). Del dimarts 18/4/2023 al 30/5/2023 de 9:00 a 12:00

7. CURSOS FIC

Recordeu que podeu gestionar a través del PQiMC cursos FIC (Formació interna de centre). Les característiques dels cursos FIC més rellevants són: 30 h de formació mínima, de les quals es poden fer entre 3 i 6 hores de suport amb un formador extern, que farà alguna sessió presencial/virtual i us pot ajudar a organitzar/seguir el curs. La resta d’hores del curs seran impartides per un formador intern del vostre centre amb el suport dels materials formatius que trobareu en un aula Moodle que us podem facilitar des del Projecte.
Per més informació us podeu adreçar a: fpqualitat@xtec.cat

8. Normativa:

DOGC

RESOLUCIÓ EDU/587/2023, de 22 de febrer, de convocatòria de concurs específic de mèrits i capacitats per a la provisió de diversos llocs de treball del Departament d’Educació (convocatòria de provisió núm. EDU/103/23).

ORDRE EDU/34/2023, de 20 de febrer, per la qual es creen els Premis Extraordinaris de Formació Professional de grau superior, s’estableixen les bases reguladores i s’obre convocatòria pública per a la seva concessió per al curs 2021-2022.

RESOLUCIÓ EDU/589/2023, de 20 de febrer, per la qual es prorroga el termini de publicació de la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses del procés d’estabilització, mitjançant el sistema selectiu de concurs oposició per a l’ingrés a la funció pública docent, convocat per la Resolució EDU/4037/2022, de 21 de desembre.

RESOLUCIÓ EDU/507/2023, de 16 de febrer, per la qual s’aproven les normes de preinscripció i matrícula d’alumnes als centres del Servei d’Educació de Catalunya i altres centres educatius, en els diversos ensenyaments sostinguts amb fons públics, per al curs 2023-2024.

RESOLUCIÓ EDU/506/2023, de 17 de febrer, per la qual es regula el procediment de constitució i funcionament de les taules locals de planificació, el procediment de constitució i funcionament de les comissions de participació en la programació de l’oferta educativa i el procediment de constitució i funcionament de les unitats de detecció.

RESOLUCIÓ EDU/467/2023, de 9 de febrer, per la qual es fan públics l’establiment de les zones educatives i l’adscripció de centres educatius, sostinguts amb fons públics, dels Serveis Territorials del Departament d’Educació al Vallès Occidental als efectes del procediment d’admissió d’alumnes.

RESOLUCIÓ EDU/468/2023, de 9 de febrer, per la qual es fan públics l’establiment de les zones educatives i l’adscripció de centres educatius, sostinguts amb fons públics, dels Serveis Territorials del Departament d’Educació a les Terres de l’Ebre als efectes del procediment d’admissió d’alumnes.

RESOLUCIÓ EDU/469/2023, de 9 de febrer, per la qual es fan públics l’establiment de les zones educatives i l’adscripció de centres educatius, sostinguts amb fons públics, dels Serveis Territorials del Departament d’Educació a Tarragona als efectes del procediment d’admissió d’alumnes.

RESOLUCIÓ EDU/470/2023, de 9 de febrer, per la qual es fan públics l’establiment de les zones educatives i l’adscripció de centres educatius, sostinguts amb fons públics, dels Serveis Territorials del Departament d’Educació al Penedès als efectes del procediment d’admissió d’alumnes.

RESOLUCIÓ EDU/471/2023, de 9 de febrer, per la qual es fan públics l’establiment de les zones educatives i l’adscripció de centres educatius, sostinguts amb fons públics, dels Serveis Territorials del Departament d’Educació al Maresme-Vallès Oriental als efectes del procediment d’admissió d’alumnes.

RESOLUCIÓ EDU/472/2023, de 9 de febrer, per la qual es fan públics l’establiment de les zones educatives i l’adscripció de centres educatius, sostinguts amb fons públics, dels Serveis Territorials del Departament d’Educació a Lleida als efectes del procediment d’admissió d’alumnes.

RESOLUCIÓ EDU/473/2023, de 9 de febrer, per la qual es fan públics l’establiment de les zones educatives i l’adscripció de centres educatius, sostinguts amb fons públics, dels Serveis Territorials del Departament d’Educació a Girona als efectes del procediment d’admissió d’alumnes.

RESOLUCIÓ EDU/474/2023, de 9 de febrer, per la qual es fan públics l’establiment de les zones educatives i l’adscripció de centres educatius, sostinguts amb fons públics, dels Serveis Territorials del Departament d’Educació a la Catalunya Central als efectes del procediment d’admissió d’alumnes.

RESOLUCIÓ EDU/475/2023, de 13 de febrer, per la qual es fan públics l’establiment de les zones educatives i l’adscripció de centres educatius, sostinguts amb fons públics, dels Serveis Territorials del Departament d’Educació al Baix Llobregat als efectes del procediment d’admissió d’alumnes.

RESOLUCIÓ EDU/476/2023, de 9 de febrer, per la qual es fan públics l’establiment de les zones educatives i l’adscripció de centres educatius, sostinguts amb fons públics, dels Serveis Territorials del Departament d’Educació a Barcelona Comarques als efectes del procediment d’admissió d’alumnes.

RESOLUCIÓ EDU/477/2023, de 9 de febrer, per la qual es fan públics l’establiment de les zones educatives i l’adscripció de centres educatius, sostinguts amb fons públics, dels Serveis Territorials del Departament d’Educació a l’Alt Pirineu i Aran als efectes del procediment d’admissió d’alumnes.

RESOLUCIÓ EDU/448/2023, de 15 de febrer, per la qual s’aprova i publica la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses de la convocatòria del procés d’estabilització, mitjançant el sistema selectiu de concurs oposició, en relació amb les categories professionals de personal laboral d’Educador/a de llar d’infants (B1), Educador/a d’educació especial en centres públics (C1), Integrador/a social (C1), Auxiliar d’educació especial (D1), Oficial/a de 1a jardiner/a (D1), Oficial/a de 1a cambrer/a (D1) i Ajudant de cuina-netejador/a (D2) del Departament d’Educació (núm. de registre de la convocatòria L006/2022).

ORDRE EMT/30/2023, de 14 de febrer, per la qual es creen els Premis iFest i se n’aproven les bases reguladores. Els Premis iFest tenen per objectiu fomentar l’esperit emprenedor i la disrupció entre les persones joves, reconeixent el talent i les millors solucions aportades als diferents reptes plantejats.

ORDRE EDU/26/2023, de 10 de febrer, del règim d’avaluació i de mobilitat de l’alumnat dels ensenyaments professionals d’arts plàstiques i disseny.

ORDRE EDU/24/2023, de 10 de febrer, per la qual es modifica l’Ordre EDU/5/2023, de 16 de gener, per la qual s’aproven les bases que han de regir la convocatòria de subvencions del Departament d’Educació per a l’Impuls digital a l’educació en el marc del component 19 del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), finançat per la Unió Europea – Next Generation EU.

RESOLUCIÓ REU/363/2023, de 7 de febrer, per la qual s’obre la convocatòria dels ajuts de recerca per a la millora de la formació inicial de mestres i professorat de secundària (ARMIF 2023) (ref. BDNS 675056).

ORDRE EDU/22/2023, de 2 de febrer, per la qual es creen i es regulen els Premis Extraordinaris dels Ensenyaments Esportius de grau superior en les diferents especialitats regulades pel Departament d’Educació i es convoquen per a l’alumnat que ha finalitzat els estudis en els cursos 2020-2021, 2021-2022 i 2022-2023.

RESOLUCIÓ EDU/288/2023, de 2 de febrer, per la qual s’aproven les directrius per a la realització de la prova d’avaluació de la comunicació oral de sisè curs de l’educació primària i de quart curs de l’educació secundària obligatòria i es convoca la prova per al curs 2022-2023.

RESOLUCIÓ EDU/294/2023, de 2 de febrer, per la qual s’estableixen els itineraris formatius específics.

ORDRE PRE/18/2023, de 3 de febrer, per la qual s’actualitzen, s’estableixen i se suprimeixen diverses qualificacions professionals en el Catàleg de qualificacions professionals de Catalunya i en el Catàleg modular integrat de formació professional.

BOE

Extracto de la Resolución de 10 de febrero de 2023, de la Secretaría de Estado de Educación por la que se convocan ayudas y premios nacionales de las Olimpiadas de Matemáticas, Física, Química, Biología, Geología, Economía e Informática correspondientes al año.
2023.

Extracto de la Resolución de la Secretaría de Estado de Educación, por la que se convocan los Premios Nacionales eTwinning 2023, en las enseñanzas oficiales no universitarias.

Extracto de la Resolución de 7 de febrero de 2023, de la Secretaría de Estado de Educación, por la que se convocan plazas para auxiliares de conversación extranjeros para el curso académico 2023-2024.


Enllaços d’interès:

Gestió de Qualitat

Afianzar el valor de la tolerancia en centros educativos 

Análisis de Causa Raíz y las barreras en la prevención. El Modelo de Queso Suizo de Reason

Lista de verificación o Check-list en una auditoría

Gestió educativa

Mentoria per continuar estudiant: vols reduir l’abandonament escolar al teu territori?   3 de març del 2023. Fundació Bofill

Prepara’t per a la preinscripció Consulta la informació i les dates clau per a tots els ensenyaments.

Más de 20 entidades europeas trabajan en un proyecto que creará contenidos de Formación Profesional sobre energía sostenible. 

Gestió en general

El feminismo tecnológico, claramente una herramienta de empoderamiento en el futuro digital. 

Colaboración entre competidores: El siguiente paso de la innovación abierta

 

Atenció: us informem que rebeu aquest correu perquè formeu part del PQiMC o bé en algun moment heu fet un curs del Projecte de Qualitat. En el cas que no formeu part de les xarxes del PQiMC i voleu deixar de rebre aquest butlletí només cal que ens ho feu saber a l’adreça: fpqualitat@xtec.cat.

Segueix-nos: 

Departament d’Educació
Direcció General de Formació Professional
Subdirecció General de Programes i Projectes
Projecte de Qualitat i Millora Contínua 
Telèfon: 935 516 900 Extensions: 3171-3535-3479-3428.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>