Institut Montilivi de Girona, excel·lència +400

L’Institut Montilivi de Girona ha estat un centre actiu en el Projecte de Qualitat i Millora Contínua, participa al projecte des del 2003. Aquesta participació ha suposat un esforç per part de tota la comunitat educativa que ha format part del centre en tot aquest període, però també una millora evident en tota la sistematització dels processos, i en definitiva, una millora de la qualitat educativa del centre. L’any 2008 el centre va obtenir la certificació ISO 9001, certificació que ha anat renovat al llarg de tots aquests anys.

El nostre centre fa anys que és un referent a tot Catalunya, especialment en el camp de la formació professional. Ha destacat especialment per la formació del seu alumnat, però també per la participació activa a tots els programes d’impuls a la formació professional. En la recerca constant de l’assoliment de l’excel·lència, el centre va decidir l’any 2014 incorporar-se a les xarxes d’excel·lència amb la voluntat de sistematitzar l’excel·lència en la gestió del centre així com posar en valor totes aquelles accions destacades del centre.

Finalment, el novembre de 2021 l’institut va obtenir el reconeixent a l’excel·lència educativa e2cat +400

Per la consecució d’aquest reconeixement es va partir de l’autoavaluació realitzada per un grup transversal del centre. Calia valorar com es treballaven al centre tots els aspectes relacionats amb els diferents eixos i implementar millores a la documentació estratègica del centre.

Tot aquest procés ha suposat un intercanvi continu i constant de coneixement per part de tota la comunitat educativa i especialment, per el Consell de Direcció i la Comissió de Qualitat del centre. Poder dedicar un temps de reflexió per poder plantejar-nos qüestions sobre el funcionament del centre, ha generat molts moments reals de creació de coneixement i creativitat per a  la millora del nostre centre.

En definitiva, el treball basant-se en els resultats, enfocament, desplegament, avaluació i revisió (REDAR) que proposa la “roda de l’excel·lència en el model e2cat ens ha ajudat a clarificar molts aspectes que potser haguessin passat inadvertits i poder-ne proposar millores.

Cal dir que ha estat un procés amb alts i baixos. Vam iniciar l’autoavaluació amb el model del 2015, però degut a diferents circumstàncies, no es va poder finalitzar i això se li va afegir que es va instaurar el nou model 2020, i per tant, ens va caldre modificar i actualitzar tota la informació extreta. Això conjuntament amb la situació de la Pandèmia, es va endarrerir tot el procediment i va ser en el curs 2020-2021 quan vàrem finalitzar la última fase d’actualització de l’autoavaluació. Tot i que, aquesta fase es va fer feixuga per la demora en finalitzar-la, no podem deixar de dir que es van donar moments molt constructius, de reflexió, crítica i anàlisis que han estat essencials per analitzar tots els eixos però també tot el funcionament intern del centre.

Un cop finalitzada aquesta autoavaluació, arribava la tasca complicada de poder plasmar-ho tot en una memòria delimitada a unes 60 pàgines. En aquesta fase, per nosaltres, va ser essencial poder realitzar el Taller d’elaboració memòria e2cat, ja que vam poder aprofitar l’assessorament i acompanyament constant per part dels experts de Qualicat.edu. Però no només per el redactat d’aquesta memòria i el significat dels apartats que la componen, sinó també per saber prioritzar què incloure-hi en aquests apartats, per poder reflexionar i destacar els nostres punts forts i els aspectes a millorar. Tot aquest procés que va durar quasi un any de dedicació, en el qual constantment anàvem rellegint, rectificant i millorant aspectes fins arribar al resultat que ens satisfà enormement.

Sincerament ens feia molt respecte passar el contrast e2cat amb els avaluadors experts durant dos dies. Però la veritat és que en va ser una experiència molt positiva. Evidentment, com tota avaluació externa, hi va haver cert nerviosisme, moments de tensió, moments de reflexió, etc.. però certament en tot moment es va tenir una mirada constructiva i per la millora de la qualitat educativa, que en definitiva, és la finalitat última on tots plegats volem arribar. Els experts avaluadors van demostrar en tot moment rigorositat i, amb el seu informe, ens han ajudat a saber i entendre cap a on hem de continuar millorant.

Estem molt orgullosos d’haver obtingut l’e2cat +400, en el primer contrast que passem, però és evident que cal que continuem en tot el procés de millora de la nostra qualitat educativa com a institut de referència a les comarques gironines.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>