L’Escola Agrària del Solsonès ha rebut la certificació ISO 14001 mediambiental

L’Escola Agrària del Solsonès aposta per la millora de la sostenibilitat i la conscienciació mediambiental. La recent certificació de la ISO 14001, la instal·lació de plaques fotovoltaiques, el muntatge d’una caldera de biomassa o mecanismes d’estalvi d’aigua són algunes accions implementades pel centre. És ferm el compromís amb la sostenibilitat, la qualitat i la protecció del medi ambient. Ho fa palès la nova certificació de la norma ISO 14001, així com la incorporació gradual d’infraestructures i tecnologies que contribueixen positivament a un desenvolupament sostenible i, alhora, permeten a la comunitat educativa fer front a l’emergència climàtica.

Ja es pot considerar un centre integrat amb les normes ISO 9001 i ISO 14001. El procediment per a la certificació ambiental ha permès gestionar i identificar els riscos mediambientals potencials en el transcurs de l’activitat educativa. A més, cal destacar les diferents actuacions implementades com a l’optimització del sistema de calefacció mitjançant un programari de gestió i la instal·lació de nous radiadors i aixetes termostàtiques. En termes d’eficiència energètica, el centre disposa de llums de tecnologia LED d’encesa automàtica en bona part de les instal·lacions. També s’han posat en marxa accions d’aïllament tèrmic en sales i finestres, ara amb trencament de pont tèrmic i doble vidre. Diferents mecanismes estalviadors implementats en alguns equipaments del centre: airejadors en les aixetes, doble polsador en les cisternes, substitució de l’antiga font.

Així mateix, s’ha fet efectiva la recollida d’aigües pluvials a partir de la construcció d’un dipòsit,  i s’ha instal·lat  un sistema de reg més modern i eficient. Amb tot això, les mesures d’estalvi són presents també en el paisatge vegetal de l’Escola Agrària, atès que disposa d’un projecte d’enjardinament que inclou la plantació d’espècies amb requisits hídrics i de manteniment menors.

L’Escola Agrària del Solsonès continua treballant per promoure la protecció i el respecte al medi ambient en totes les activitats educatives i fomentar una gestió sostenible dels recursos i del medi natural més proactiva i integral.

Isabel Rovira Ciuró

Directora de l’EA del Solsonès