Tenim un altre centre d’FP a la xarxa estatal d’excel·lència: l’ITB

L’Institut Tecnològic de Barcelona (ITB) ha estat escollit per incorporar-se a la xarxa estatal de centres d’excel·lència d’FP referents en els sectors clau. Ubicat al barri de La Trinitat Nova (Barcelona, districte de Nou Barris), és un centre d’FP del sector de la transformació digital especialitzat en les tecnologies de la informació.

L’ITB va obrir les portes fa cinc anys (2018) amb una oferta nova inicial de 140 estudiants i en l’actualitat en té prop de 800 de tots els nivells d’FP: PFI, certificats de professionalitat, grau mitjà, grau superior i cursos d’especialització i de formació ocupacional.

En 2018, el 3% de l’alumnat de cicles formatius de grau superior eren de proximitat i actualment ho és el 22%. La resta procedeix de tota Catalunya, d’altres comunitats de l’estat i estan representats tots els estaments socials.

A l’ITB, igual que la resta de centres d’FP de Catalunya, tenim com a objectiu oferir una formació professional de qualitat a les persones, apropar-les a feines dignes i d’aquesta manera aconseguir millorar la competitivitat de les empreses del territori.  Fem comunitat amb la resta de centres educatius, amb les associacions veïnals, fomentem el petit comerç al nostre voltant: fem cohesió social. Tots som una eina transformadora del nostre entorn.

A Catalunya tenim molts centres d’FP amb una qualitat extraordinària, coneixem a molts companys d’altres centres que amb la seva feina i dedicació també estan fent créixer aquest jove ITB, de manera directa o indirecta.

Aquesta vegada amb l’esforç de tot l’equip i una mica de sort, s’ha triat l’ITB; però podria haver estat un altre centre d’FP de Catalunya.

Gràcies a tots/es