L’Escola Agrària Mas Bové certifica d’acord a la 14001

El passat 22 de setembre, l’Escola Agrària de Mas Bové va certificar el Servei de formació contínua en l’àmbit agroalimentari de forma presencial, semipresencial i a distància (FAD) i el Servei de Tutoratge d’incorporació de joves en el sector agroalimentari segons la norma ISO 14.001, certificació que es suma i queda integrada al sistema de gestió de qualitat ja implantat (ISO 9001).

Per ficar-nos en context, l’EA de Mas Bové, ve donant un servei de formació fonamentalment professional al sector agrari, des de fa més de 40 anys. La qualitat ha estat i segueix sent un dels elements essencials dels nostres valors. Al 2022 es comença a integrar dintre d’aquest projecte de millora contínua els aspectes ambientals i de sostenibilitat.

Actualment, som un centre de referència per al sector proper a la zona, on la innovació i la transferència tecnològica hi estan presents. Arribem a aproximadament 3.500 alumnes matriculats anuals, entre les diferents modalitats de cursos que impartim i, per tant, el poder de comunicació i difusió de bones pràctiques respectuoses amb el medi ambient i adaptades al canvi climàtic és clau.

I no només mirem de portes en fora, sinó que el sistema ISO 14001 ens ha permès ficar ordre en el nostre dia a dia. Primer de tot, hem analitzat el cicle de vida del nostre servei, identificant quins recursos materials utilitzem, i quins aspectes i impactes ambientals generem. Amb aquest anàlisi hem identificat, quantificat, corregit desviacions i millorat mediambientalment.

Agraïm el treball col·laboratiu entre escoles agràries, el suport del Departament d’Educació mitjançant les Xarxes del PQiMC i, en especial, la implicació de tot l’equip humà de l’escola.

Mònica Rodríguez Farran

Coordinadora de Qualitat i sostenibilitat