L’Escola Agrària de Gandesa certifica d’acord a la 14001

El curs 2022-2023 ha sigut excepcional per a l’Escola Agrària de Gandesa, ja que s’ha iniciat el Cicle Formatiu de Grau Superior en Vitivinicultura, a més a més del CFGM d’olis d’oliva i vins que ja realitzava, i s’ha culminat el curs amb la certificació ISO 14001 i Recertificació amb l’ISO 9001.

Sense cap dubte ha estat un repte per a tot l’equip humà i cal dir que ha estat un camí difícil però gratificant alhora. Tot això, s’ha dut a terme gràcies a la gestió que es fa a l’escola, ja que des de fa anys està certificada amb l’ISO 9001, així com per la implicació i conscienciació de tot l’equip humà, donat que per a arribar al final del camí, totes i tots hem de caminar junts i en la mateixa direcció.

També cal esmentar que l’escola és un centre certificat en Agricultura ecològica pel CCPAE. La seva implicació i compromís ha estat i és una manera de ser i una manera de fer, que ha simplificat més el camí a la certificació ambiental.

A trets generals, aquest curs passat es va treballar entre altres aspectes:

• La identificació dels requisits legals, i la posada a punt de tota la infraestructura i equipaments de l’escola. S’ha reforçat molt l’inventari i programari de manteniment de les instal·lacions.
  • La gestió de residus del centre i de la finca.
  • L’establiment d’objectius, incloent-hi els aspectes ambientals significatius.
  • Adaptació i posada a punt de tota la documentació estratègica, incorporant la visió ambiental.

Com a coordinadora del sistema integrat de gestió i medi ambient vull agrair tota la formació que s’ha proporcionat des de les xarxes PQiMC, en especial als meus formadors: la Pepita i el Tomàs.

També voldria agrair tota la col·laboració que des del Servei de Formació Agrària ens ha donat, a tot l’equip humà de l’EA Gandesa i a les escoles agràries, especialment la de Manresa i Amposta.