Reflexions de l’Institut Marianao en el tancament del 2023

Sempre, quan acaba  l’any, és moment de fer un repàs del compliment dels propòsits. Des de l’institut Marianao volem compartir amb vosaltres  una de les que ens estem fent aquests dies i relativa al compliment dels objectius del projecte de qualitat.

L’institut Marianao va anar assolint certificacions ISO perquè pensàvem que la documentació ben organitzada ens ajudava a gestionar el centre. A les nostres activitats d’ensenyament/aprenentatge  treballàvem amb els criteris de ser una escola sensible amb el medi  ambient , revisant els consums, estudiant com reduir-los i com reutilitzar els béns. Sempre hem potenciat el valor de la prevenció, en el sentit més ampli de la paraula, implicant a tots els grups d’interès. Som preventius en la cura de la salut dels nostres treballadors i les nostres treballadores, i també dels alumnes i de les alumnes, exigents amb  la seguretat dels edificis, especialment en el més antic que s’acosta als 40 anys, i principalment  treballem i promovem la formació i cura de tot el personal de neteja, alumnat, famílies, PAS i professorat.

El compliment dels valors d’identitat de l’institut Marianao ens ha encaminat a assolir les normes ISO 9001, ISO 14001, EMAS III i la 45001, no pas a l’inrevés. Un reconeixement i una satisfacció que ens anava omplint d’orgull i que, alhora, ens animava a continuar mantenint aquests principis en moments menys confortables.

Aquest any 2023 ens vam proposar un altre repte, simplificar el gestor documental que s’incrementava contínuament en processos, procediments, instruccions, protocols, models i més i més documents. Aquesta feina es va contrastar en assolir la primera auditoria amb un sistema de gestió integrat certificada amb les 3 normes ISO 9001, 14001 i 45001, juntament amb l’EMAS III i l’hem finalitzada amb l’acreditació de +400 en el model d’excel·lència educativa.

Fer la memòria del model e2cat no hauria estat possible sense els companys i les companyes del PQiMC, de QualicatEdu i la col·laboració de l’assessor. Va ser una feina àrdua, esgotadora i en molts moments insostenible. Per contra, el contrast ens va suposar un diàleg, debat i posada en comú de projectes i de persones des de molts punts de vista. Creieu-nos que va ser molt enriquidor!

Explicar al claustre i al consell escolar el resultat d’haver assolit entre tots un reconeixement de +400 ens omple de goig i ens invita a compartir-lo amb tots vosaltres.

A totes i tots, us animem a continuar, visualitzant el futur, però sense oblidar-vos de gaudir del camí i de tots aquests companys i companyes que compartim sessions de treball, reunions, auditories, meets…

L’últim dia del trimestre les persones de l’Institut MARIANAO us desitgem unes BONES FESTES  NADALENQUES I UN  BON ANY 2024 plenes de projectes i  de compromisos sobretot per compartir.

Fina Garcia                                         Mari Pau Escobar

directora                                             coordinadora de qualitat