Formació Interxarxes

La Formació Interxarxes s’adreça als professionals que dinamitzen o són responsables de xarxes educatives. Amb un enfocament pràctic i aplicat, es treballen estratègies i eines per a l’acompanyament i l’avaluació de les xarxes, fomentant la col·laboració i la millora conjunta dels centres educatius.

1r trimestre: Acompanyament i avaluació de xarxes

Els passats 8 d’octubre i 19 de novembre, es van dur a terme al CESIRE les primeres sessions formatives, centrades en l’acompanyament capacitador i l’avaluació de xarxes.

Continguts treballats

  • L’acompanyament capacitador en una xarxa educativa
    • A càrrec de l’Olga Esteve, investigadora en docència i formadora.
    • Reflexió sobre el paper dels equips impulsors, equips directius i professionals en els itineraris autoformatius.
  • Avaluació de les xarxes
    • Sesssió impartida per Marcel·lí Canal i Núria Vaqués, referents d’Innovació i dinamitzadors de XTTE.
    • Estratègies per a la resignificació de l’Eina d’Autoavaluació Dinàmica de Xarxes (EADX).

Els assistents van treballar en grups per definir estratègies i eines d’avaluació, i es van emportar una eina per a la recollida d’aprenentatges i reflexions per iniciar un cicle avaluatiu de xarxa.

Durant la pausa-cafè, es va oferir un esmorzar servit per l’alumnat d’El Repartidor, Escola-Restaurant de la Fundació El Llindar.

📂 Materials de la sessió:

2n trimestre: Observació entre iguals i transferència d’aprenentatge

Les segones sessions formatives, celebrades els 4 i 18 de febrer al CESIRE, van aprofundir en estratègies per a la col·laboració entre xarxes i la transferència d’aprenentatge als centres.

Continguts treballats

  • Observació entre iguals en l’aprenentatge en xarxes
    • A càrrec del Dr. David Duran, catedràtic del Departament de Psicologia de l’Educació de l’UAB.
    • Presentació d’un procediment d’observació entre iguals i estratègies per a la creació d’una cultura col·laborativa.
    • 🔗 Més informació sobre observació entre iguals
  • Transferència per a l’aprenentatge en els centres en xarxa
    • Sesssió impartida per Núria Pallarés, Helena Rovira i Joan Caminal, tècnics del Servei de Currículum d’Infantil i Primària.
    • Presentació d’eines i estratègies per assegurar la transferència d’aprenentatge dins les xarxes.

Els participants van treballar en grups per definir objectius i estratègies de transferència i es van facilitar materials per acompanyar aquest procés.

Durant la pausa-cafè, es va oferir un esmorzar preparat per l’empresa d’Inserció L’Olivera-Can Calopa, dedicada a la integració sociolaboral.

📂 Materials de la sessió:

Aquesta formació continua sent un espai d’intercanvi i millora per a tots els professionals implicats en xarxes educatives. Seguim construint plegades!

Desplaça cap amunt
Ves al contingut