Trencant estereotips de gènere a ritme de pop-rock!
La Factoria Bram i la Setmana Medieval de Montblanc us conviden, del 12 al 23 d’abril, a seguir en línia, La Cantata de la Llegenda de la Princesa i Sant Jordi vista a través dels ulls d’una princesa que no vol que ningú la salvi i que reivindica poder ser ella mateixa.
Per fer-ho, han elaborat 6 episodis d’uns 4 minuts de durada cadascun, els quals es publicaran al canal del Youtube de la Factoria Bram a les 8 del matí dels dies 12, 14, 16, 19, 21, 23 d’abril. A cada capítol s’explica una part d’aquesta història a partir del text teatral de la cantata original, per després donar pas a cadascuna de les 6 cançons que conformen l’obra.
En aquesta cantata hi podem trobar Sant Jordi i la Princesa anant junts a trobar el drac, dones i homes soldat, una princesa que vol decidir per ella mateixa i altres elements que trenquen els estereotips de gènere:
- reivindicar-se com a dona,
- triar el què vols fer, com viure i amb qui viure,
- valer-se per si mateixa,
- comprovar per sí mateixos el que ens diguin dels altres,
És la llegenda de Sant Jordi del segle XXI, en format audiovisual i explicada a ritme de pop-rock.
L’autoria
Text, lletra i música: Jordi Cartañá
Il·lustracions i animació – Laura Magrinyà
Música: Joan Reig i Maria Jacobs
Per saber-ne més
El 8 de Març d’aquest 2021 ja es va publicar una de les 6 cançons: Jo sóc més que una princesa, la més reivindicativa.