Altres recursos COMPETIC

Infografia de dades segures. 1.Assegura els teus comptes. 2.Tingues una contrasenya diferent per a cada compte. 3.Crea contrasenyes llargues i amb diferents caràcters. 4.Controla la teva presència a la xarxa Infografia Stop frau digital. 1.Inicia la sessió només quan la connexió sigui segura. 2.Escriu l'URL en comptes de clicar un enllaç. 3.Instal.la't un antivirus. 4.Si vols transferir diners, no utilitzis wifi pública Infografia de Civisme digital. 1.Si és segur per a mi, és segur per a tothom. 2.Els bons hàbits afavoreixen la comunitat. 3.Presenta denúncia davant d'un delicte Infografia Dispositius al dia. 1.Defensa els teus dispositius i posa'ls al dia. 2.Activa les actualitzacions automàtiques sempre que puguis. 3.Cal protegir tots els dispositius contra virus i programes maliciososo Infografia Revisa privacitat. 1.Pensa-t'ho dues vegades abans de publicar a les xarxes socials. 2.LEs cerques que fas i l'acceptació de les "cookies" permeten que rebis publicitat personalitzada. 3.LEs apps que instal·les al mòbil sempre han de demanar permís per accedir a les teves dades
  • Eines TIC sense connexió? Internet, sent la porta moltes vegades del coneixement i accés a multitud de recursos, quan s’usa massivament amb una connexió sense fils deficitària i compartida de la mateixa manera per molts dispositius electrònics connectats a la vegada, a vegades no funciona com s’espera. Per tant, hem de conèixer quines eines de les que fem servir amb els nostres alumnes poden funcionar sense necessitat d’estar connectats a la xarxa. L’objectiu és seguir treballant amb les aplicacions encara que no funcioni bé la connexió del centre i sense que els alumnes hagin de fer ús de les seves pròpies dades. (Propostes dels membres del  Grup de Treball L’avaluació dels ensenyaments de COMPETIC Inicial, curs 18-19)
ACTIVITAT EINES AMB CONNEXIÓ EINES SENSE NECESSITAT DE CONNEXIÓ
Geolocalització, creació de rutes i punts d’interès.
Amb Google Maps (PC’s) es poden crear, editar i compartir mapes personalitzats ens els quals es poden afegir i editar punts d’interès, així com obtenir indicacions per arribar a qualsevol punt guardat del mapa. En el mòbil o la tauleta amb sistema Android necessitarem descarregar l’aplicació gratuïta My Maps per fer totes aquestes tasques. Google Maps permet descarregar mapes d’una zona concreta i desar-los en el mòbil. Per veure el recorregut d’un lloc a altre (dins d’aquest mapa) no és necessari tenir connexió. Si es tracta d’un mapa compartit, l’aplicació My Maps permet assenyalar punts d’interès i editar-los sense que hi hagi connexió. El mapa s’actualitzarà automàticament quan n’hi hagi.

Creació de presentacions​
Powtoon és un programa per a fer presentacions a través d’un software d’animació de video que permet crear presentacions àgils, interessants i divertides. Kine Master és una aplicació per a mòbil i tauleta que també permet l’edició de vídeos i presentacions. Si no es disposa de connexió les imatges, els vídeos, els sons… amb els que es crearà el vídeo o presentació han d’estar descarregades al dispositiu.
Creació de fotomuntatges
PhotoCollage és una eina online (PC’s, tauletes i mòbils). No és necessari registrar-s’hi. Permet crear de manera ràpida collages i fotomuntatges amb imatges que tinguem desades al dispositiu. Les creacions es poden desar en diversos formats. L’eina permet enviar el collage per correu electrònic. PicCollage i Photocollage són aplicacions per a mòbil o tauleta amb sistema Android que, un cop descarregades, permeten crear i desar collages amb les imatges que hi hagi al dispositiu sense que hi hagi connexió.
Gravació i edició d’arxius d’àudio
Hya-Wave és un editor d’àudio online (PC’s) que permet realitzar edicions bàsiques (tyallar, enganxar, mesclar i afegir efectes), gravar àudio des del micròfon del PC i descarregar i compartir els arxius creats. WaveEditor és un editor de so amb opcions d’enregistrament i les pròpies dels entorns d’edició (seleccionar, retallar, afegir efectes, …). Les produccions de so es poden exportar i compartir amb altres usuaris. Si es fa servir en el PC s’ha de descarregar prèviament. També hi ha la versió per a mòbil o tauleta.
Creació de vídeos i presentacions
Kizoa és un Movie Maker online. Permet editar vídeos i presentacions, afegint text, efectes i transicions. Els arxius creats es poden compartir. Cal crear-se un compte d’usuari.

OpenShot i Movie Maker són editors de vídeo i presentacions per a PC. S’han de descarregar prèviament.

Edició d’imatges

Pixlr.com i Befunky són eines online (PC’s, tauletes i mòbils).A partir d’una foto pròpia (ja sigui feta per nosaltres o extreta d’Internet) s’entra a una interfície on, de manera molt visual, podem retocar la mida, rotar la imatge, retallar-la, aplicar-hi filtres, fer servir eines de dibuix, de text, fer collages, etc.
Les app de Pixlr.com i Befunky, un cop descarregades en el dispositiu mòbil, permeten l’edició d’imatges sense necessitat de connexió.