La Unesco va declarar el dia 21 de març Dia Mundial de la Poesia. Per celebrar ho, des de l’any 2008 la Institució de les Lletres Catalanes i la Federació Catalana d’Associacions i Clubs Unesco promocionen aquesta celebració tant en el nostre domini lingüístic com a la resta d’Europa i del món amb l’elecció d’un poeta i un seu poema per a l’ocasió. Partint d’aquesta composició, la ILC elabora un fullet amb l’original en català i la seva traducció a vint-i-tres llengües, que difon àmpliament, promou l’organització d’accions poètiques, presencials i a través de les xarxes, i organitza un acte central el mateix dia 21.
En la divuitena edició del DMP, la ILC ha escollit el poema “Desamor” de Josep M. Llompart, de qui enguany commemorem el centenari del naixement.
El Dia Mundial de la Poesia és una gran oportunitat per treballar la llengua, la diversitat lingüística i l’expressió artística amb l’alumnat nouvingut de l’aula d’acollida. Si fem servir el poema proposat per la Institució de les Lletres Catalanes (ILC), que està traduït a diverses llengües, podem aprofitar aquesta riquesa per crear una activitat dinàmica i participativa.
En el document adjunt trobareu una proposta d’activitat per realitzar amb els vostres alumnes de l’aula d’acollida i us convidem a compartir la vostra experiència presentant-nos la vostra pràctica mitjançant el formulari de “Pràctiques docents d’AOE” o etiquetant-nos al vostre canal d’Instagram (@acollida.educacio).


