2021 IBBY Selection of Outstanding Books for Young People with Disabilities

L’IBBY (International Board on Books for Young People) acaba de publicar una selecció de llibres infantils i juvenils amb unes carcatrístiques molt especials. És una selecció on la diversitat funcional n’és la protagonista.

Són llibres que destaquen per ser accessibles a tots els lectors i lectores, bé perquè tenen un format i una maquetació que ho facilita (llibres tàctils, tèxtils…), bé perquè utilitzen determinats tipus de llenguatge i suports (Braille, llengua de signes, SPC, codis QR, etc.). També hi ha una selecció de llibres on es mostren personatges amb diversitat funcional.  A més, al començament s’inclou un apartat amb orientacions per a la tria de llibres accessibles per a tot l’alumnat. Pot ser una bona eina per a la biblioteca escolar.

Trobareu la selecció 2021 en aquest enllaç.

Podeu trobar més informació sobre la col·lecció en aquesta web, que us recomanem visitar:

IBBY Collection for Young People with Disabilities

Bona lectura!