ENGEGUEM EL RACÓ DE BIBLIOTECA D’AULA

Centre: Escola Príncep de Viana (Lleida)

Línia 4: La biblioteca escolar com a laboratori per liderar i promoure un centre lector.

Etapa: Primària.

• Fomentar l’hàbit de lectura i d’escriptura.
  • Estimular interaccions a través del diàleg amb idees pròpies i argumentades de forma assertiva.
  • Omplir una ressenya d’algun dels llibres que han escollit.

Aquest 2n trimestre els i les alumnes de CM1 hem posat en marxa la biblioteca d’aula. Aquest racó es mantindrà durant la resta del curs per tal de fomentar l’hàbit de lectura i d’escriptura, despertar un interès per aquesta, així com promoure actituds reflexives i fomentar valors, entre altres aspectes.

A fi de crear aquest racó, s’han dut a terme diferents activitats: una activitat inicial per entrar en contacte amb la temàtica, treball per comissions (per decorar el racó, crear el carnet de biblioteca, fer un inventari dels llibres que volem ficar i creació de les normes), aprendre a fer un resum per fer els diaris de lectura, producció dels nostres punts de llibre i fins i tot… UNA POSSIBLE VISITA A UNA BIBLIOTECA DE LLEIDA! 😄📚

Per dur a terme aquestes activitats, hem treballat en equip i de manera cooperativa. Junts, treballem millor! 👌 I a més a més, hem treballat transversalment amb la resta d’assignatures. Per exemple, vam aprofitar que vam veure la biografia de l’artista Kandinsky a català, així com a matemàtiques vam aprendre els conceptes de línia recta, semirecta, segment, línies secants (treballats posteriorment a plàstica)… per finalment inspirar-nos per la creació dels nostres punts de llibre.

Creieu que acabarem el curs sent uns amants de la lectura? De ben segur que sí! 💪

Podeu trobar l’article original aquí, amb més fotografies 📸de les diferents activitats.