Bones pràctiques: Aprèn amb els treballs de recerca

Centre: Ins Seròs (Lleida)

Línia 4: La biblioteca escolar com a laboratori per liderar i promoure un centre lector

Etapa: ESO, Batxillerat

• Difondre els millors treballs de recerca del centre presentats per l’alumnat en aquest curs acadèmic i exposar-los durant uns mesos.
  • Despertar l’interès lector tant en l’alumnat com en el professorat o els membres del PAS del centre.
  • Fer arribar a tota la comunitat educativa com es pot tenir accés al catàleg ePèrgam del centre per a veure els treballs de recerca.

La biblioteca de l’Institut de Seròs exposarà durant uns mesos, a la part central de la biblioteca, els millors treballs de recerca presentats recentment. Per tal de premiar aquest alumnat amb la seva bona feina, es posen a l’abast per tal que tothom els vegi, se’n pugui interessar, els fullegi o bé n’agafi algun en préstec. D’aquesta manera, es vol evitar que estiguin uns mesos caiguts en l’oblit a dins de l’arxivador. Altrament, es vol donar la importància que mereix a aquest tipus de treball d’investigació acadèmic per tal que esdevinguin una referència per a la resta d’alumnat.

Podeu trobar l’article original aquí.