Bones pràctiques: Biblioteca Coeducativa

Escola Lluís Viñas i Viñoles (Móra d’Ebre)

Línia 2: La biblioteca escolar com a agent d’equitat, participació i cohesió de la comunitat educativa

Etapa: Primària

• Desenvolupar estratègies de comprensió, expressió, reflexió.
  • Tenir una visió crítica del món.
  • Ampliar el bagatge literari de tothom i així adonar-se de com gaudir d’una bona lectura.
  • Implicar tota la comunitat educativa en les activitats que es fan a la biblioteca.

La biblioteca de l’escola Lluís Viñas i Viñoles impulsa el treball de la coeducació oferint diferents propostes lectores que permeten parlar dels estereotips de gènere en el dia a dia :

• -Novetats d’àlbums il·lustrats que es mostren a l’exposició del passadís i es publiquen al blog de la biblioteca.
    • -Lectures de contes coeducatius.
    • -Guia de lectura i recomanacions lectores.
    • -Aportacions dels diferents nivells educatius.
    • -Intercanvi amb altres biblioteques escolars mitjançant el seminari de biblioteques.
    • -Ampliació de recursos mitjançant les aportacions de la Biblioteca Comarcal.
    • -Coordinació de propostes i recursos amb el CRP, com les maletes coeducatives que gaudim en préstec.

Recull de propostes coeducatives de la biblioteca escolar de l’Escola Lluís Viñas de Móra d’Ebre.

També han preparat una guia de lectura amb més lectures coeducatives.