Bones pràctiques: Cercle literari de Baker Street

Institut Lacetània (Manresa)

Línia 2: La biblioteca escolar com a agent d’equitat, participació i cohesió de la comunitat educativa

ESO

• Prestigiar la literatura
  • potenciar l’intercanvi d’experiències literàries entre els estudiants
  • Formar part activament de la vida cultural de la nostra ciutat.

El Cercle literari de Baker Street de l’institut Lacetània es va fundar el curs 22-23 i acull les persones que estimen la literatura, gaudeixen de la lectura i no conceben el paradís sense una bona biblioteca.

Aquest projecte, que pretén prestigiar el gust per la literatura i fomentar l’hàbit lector i cultural, ha estat impulsat per dues professionals de l’institut: Montserrat Serra, professora de literatura, i Sarai Ruiz, bibliotecària. Ambdues actuen com a mediadores i membres del propi Cercle.

El Cercle, que és una activitat fora de l’obligatorietat curricular, participa en el Premi Protagonista Jove, el certamen literari de Catalunya en el qual els joves són el jurat que decideix quines són les millors obres de la literatura infantil i juvenil publicades en català l’any anterior.

De la mà de les mediadores, l’alumnat participant desenvolupa un enfocament crític sobre les obres literàries i culturals a través de trobades de conversa literària a la biblioteca i debats virtuals al blog del Cercle, que enriqueixen els coneixements de qui en forma part. També es fan clubs de lectura, activitats d’escriptura creativa i creació literària, tallers, sortides i, en definitiva, tot allò que pugui ser engrescador i tingui a veure amb el món del llibre, la comunicació i la lectura, sempre en un ambient distès i inclusiu, capaç d’englobar alumnes de qualsevol edat o nivell acadèmic. El Cercle busca crear un espai de germanor on compartir l’experiència literària.