Bones pràctiques: Comando Sant Jordi. Viu la poesia!

Institut Menéndez y Pelayo (Barcelona)

Línia 3: La biblioteca escolar com a agent dinamitzador cultural del centre

ESO, Batxillerat

• Difondre la poesia clàssica i contemporània al centre
  • Utilitzar suports digitals
  • Implicar l’alumnat del Servei Comunitari de Biblioteca

Un curs més, l’Institut Menéndez y Pelayo de Barcelona ha activat el Comando Sant Jordi. Aquest any ha comptat amb la col·laboració del Servei comunitari de la biblioteca. L’alumnat va anar a la llibreria del barri Casa Usher per ajudar a adquirir llibres per la biblioteca i van triar molta poesia. Amb l’objectiu de difondre-la, l’alumnat va fer una tria selectiva de les poesies que més els hi agradaven, i van pensar a penjar-la pels passadissos del centre en forma de codis QR, que adrecen a la poesia completa i al llibre de la biblioteca, amb un missatge per animar al préstec.

Ara el centre pot gaudir de les poesies d’Alejandra Pizarnik, Gata Cattana, Gloria Fuertes, José Agustín Goytisolo, JV Foix, Lorca, Maria Mercè Marçal, Roc Casagran, Rosalía de Castro i Carlos G. Munté