Bones pràctiques: Dones poesia. El gust per la lectura amb perspectiva de gènere

Escola Sant Miquel (Cornellà de Llobregat)

Línia 2: La biblioteca escolar com a agent d’equitat, participació i cohesió de la comunitat educativa

Etapa: Primària

• Fomentar la lectura de poesia
  • Conèixer referents femenines d’escriptores contemporànies
  • Treballar la coeducació i perspectiva de gènere

Durant el segon trimestre, l’escola Sant Miquel treballa el projecte Dones poesia que té com a eix el gust per la lectura. També permet treballar altres eixos i així ser una tasca transversal i globalitzadora per assolir els objectius establerts al currículum. Amb la tria de títols, antologies… d’ escriptores de poesia es dona a l’alumnat la possibilitat d’escollir i llegir poesia escrita per dones. En l’expositor hi ha escriptores com Olga Xirinacs, Joana Raspall o Lola Casas… una petita mostra del fons bibliogràfic què té la biblioteca escolar. S’ofereix a l’alumnat la possibilitat d’endur-se en préstec aquests llibres i a la vegada s’ofereixen recomanacions d’aquesta tipologia textual.

Paral·lelament a aquest expositor, a la biblioteca escolar sempre hi ha un faristol amb un llibre de lectura col·lectiva, on la mestra esdevé referent i model lector. En aquest cas el llibre triat és una antologia de Gloria Fuertes.

En definitiva, es tracta de fomentar la lectura de poesia posant incidència en la perspectiva de gènere.

En aquesta oferta també inclouen publicacions escrites per treballadores o persones afins al centre. Es valora positivament la proximitat que permet l’intercanvi entre escriptores i lectors i lectores.