Bones pràctiques: Escoltem la veu de l’alumnat, donem vida a la biblioteca

Escola Pau Casals (Sant Joan Despí)

Línia 4: La biblioteca escolar com a laboratori per liderar i promoure un centre lector

Primària

• Tenir en compte els gustos i interessos dels alumnes a l’hora d’oferir llibres nous.
  • Convertir l’escola en un centre lector.

Què podem fer per convertir l’escola Pau Casals en un centre lector?

Aquest va ser el punt de partida de la comissió de Biblioteca de l’escola Pau Casals de Sant Joan Despí. En detectar que alguns llibres estaven allunyats dels gustos i interessos de l’alumnat van veure que necessitaven canvis que engresquessin a llegir.

Després de reflexionar, es van adonar que necessitaven llibres que parlessin de temes actuals, de preocupacions d’ara i amb nous rols dels personatges femenins i masculins. La reflexió els va portar a voler escoltar la veu de l’alumnat i van instal·lar una urna a l’entrada de la Biblioteca. L’element motivador va ser el Flopi, la mascota de la biblioteca, que convidava l’alumnat a escriure el nom del llibre que volien trobar a la biblioteca. L’activitat va ser un èxit, amb una gran participació.

Gràcies a escoltar la seva veu han conegut noves col·leccions i llibres. Es compraran els llibres que tenien més vots. D’aquesta manera busquen assegurar la motivació, l’interès i la il·lusió de l’alumnat envers els llibres.

Aquesta activitat motivadora la volen fer més vegades: sentir la veu de l’alumnat, donar vida a la biblioteca i al mateix temps donar sentit i valor al fet de votar. Així, de mica en mica, i amb propostes com aquesta anar convertint el Pau Casals en un centre cap cop més lector.