Bones pràctiques: Lectures de la Maleta Coeducativa

Escola El Tormo (ZER Ribera d’Ebre Nord)

Línia 1: La biblioteca escolar com a agent de canvi i innovació

Etapa: Primària

• Potenciar la coeducació a l’escola.
  • Fomentar en l’alumnat el coneixement i la correcta gestió de la perspectiva de gènere, la coeducació i el respecte per tothom.
  • Permetre mitjançant la lectura, la reflexió personal sobre els temes coeducatius i compartir-ne les inquietuds a l’escola.

A l’aula de la Comunitat de Grans, de l’escola El Tormo, cada dimarts gaudeixen una estona dels contes de la Maleta de Coeducació que van adquirir en préstec al CRP Ribera d’Ebre. Tenen aquests contes en un racó de l’aula on els miren, els llegeixen individualment o en parelles. Cada setmana en presenten un que han escollit i preparat per explicar-lo i compartir-lo amb la resta de companys i companyes.

També en fan un treball artístic, on mitjançant un dibuix o una composició plàstica expliquen alguna cosa relacionada amb el conte o el que els ha fet sentir.