Bones pràctiques: Les llengües de l’institut

Centre: Institut Illa de Rodes (Roses, Girona)

Línia 2: La biblioteca escolar com a agent d’equitat, participació i cohesió de la comunitat educativa

Etapa: ESO i Batxillerat

• Visibilitzar les llengües que parlen les diverses famílies de l’alumnat del centre.
  • Fomentar l’educació literària partint de la celebració del Dia Mundial de la Poesia.

Des de la mediateca de l’institut es va voler visibilitzar les llengües de les famílies de l’alumnat del centre. En total, comptant les llengües familiars i les que s’estudien a l’institut, es va gaudir d’un patrimoni de 23 llengües diferents. Per donar-los presencialitat, van dut a terme tres accions: una exposició de poemes en les diverses llengües, un vídeo amb la lectura d’aquests poemes per part de l’alumnat i, per Sant Jordi, durant el lliurament dels premis dels JJFF, la recitació en directe de fragments d’alguns d’aquests mateixos poemes.