Bones pràctiques: Quin és el color carn?

Escola El Tormo (ZER Ribera d’Ebre Nord)

Línia 1: La biblioteca escolar com a agent de canvi i innovació

Infantil

• Potenciar i visibilitzar la coeducació als centres educatius.

L’alumnat d’I4 i I5 de la comunitat de petits de l’escola El Tormo (ZER Ribera d’Ebre Nord) va realitzar el projecte dels “Colors”, tema que dona nom a la classe.

Durant uns mesos, els titelles dels colors que tenien a l’aula van anar portant reptes i experiments per descobrir coses sobre els colors: quins són els colors primaris, quines barreges cal realitzar per aconseguir els secundaris,…

Una activitat va partir de la pregunta: coneixem el color carn? En un principi, totes i tots van tenir clara la resposta. Després, però, van canviar la resposta quan van llegir el conte Color carn, de la Desirée Bela-Lobedde. Aquesta història els va fer descobrir que hi poden haver tants colors carn com persones hi ha al món.

Observant una capsa de colors que els van regalar, amb tots els tons de la pell, van poder observar, un a un, quin era el color que més s’adaptava a la seva pell. Cadascú va dibuixar i pintar la seva mà amb el color corresponent i van observar que a la classe hi ha una diversitat de colors carn.

Per finalitzar, van construir un mòbil amb el dibuix de les mans de tots i totes i el van penjar a l’aula.

Podeu trobar l’article original aquí.