Bones pràctiques: Taller de poesia a 4t de primària.

Institut Escola Mare de Déu del Portal de Batea

Línia 3: La biblioteca escolar com a agent dinamitzador cultural del centre

Primària

• Descobrir la poesia com a lectura engrescadora
  • Conèixer poetes i poetesses que escriuen poemes per a infants
  • Ser capaços d’inventar un poema

L’alumnat de 4t de Primària de l’IE Mare de Déu del Portal de Batea han dedicat diferents sessions a la poesia abans d’escriure poemes fets per ells i elles.

En primer lloc, van veure un vídeo que els explicava què és la poesia i van fer exercicis de rimes, metàfores, versos i estrofes. La segona sessió la van dedicar a investigar “L’Univers Poètic de Martí i Pol”, on van poder conèixer l’autor i els seus poemes. La tercera sessió la van dedicar a Joana Raspall i a llegir poemes per temes, tant en català com en castellà. A la quarta sessió van veure un vídeo que els ensenyava a escriure poemes i van seguir les instruccions per a poder crear les seves pròpies produccions.

A l’hora d’escriure, van fer servir una eina que mostra un llistat de paraules que rimen amb la que es proposa. Després d’un parell de sessions més, van penjar els poemes creats al suro de la classe.

Per a finalitzar aquest taller de poesia, l’alumnat va llegir als companys i companyes el seu poema.

A més a més van escollir i memoritzar un poema de Martí i Pol o de Joana Raspall i van fen dedicar una sessió de recitar poesies.