Bones pràctiques: Trobades literàries

L’escola Reixac (Montcada i Reixac)

Línia 3: La biblioteca escolar com a agent dinamitzador cultural del centre

Primària

• Motivar els infants en la lectura.
  • Aprofundir en la comprensió del relat a partir de la conversa conjunta.
  • Qüestionar els estereotips que inclou el llibre i inventar-ne altres possibilitats.

Aquest curs l’escola Reixac ha organitzat dues trobades literàries amb l’alumnat de sisè. Arran de la lectura del llibre proposat (El vuitè nan de Josep Vallverdú, títol del Certamen de Lectura en Veu alta curs 2023-2024) una vintena d’alumnes, que ha participat de forma voluntària, han pogut parlar de la trama, personatges, il·lustracions, etc. Compartir opinions els ha permès endinsar-se en la història, valorar-la i qüestionar algunes de les actuacions dels protagonistes. També han aprofitat per fer connexions amb altres referents literaris.