Bones pràctiques: Xerrada-Fem ús de la biblioteca de l’escola

Escola 1 d’Abril-ZER Ebre

Línia 2: La biblioteca escolar com a agent d’equitat, participació i cohesió de la comunitat educativa

Infantil, Primària

• Aprendre a consultar el fons bibliogràfic del centre, catalogat amb el programa ePèrgam, des de qualsevol indret.
  • Animar al préstec dels llibres de la biblioteca per a ús personal i per als seus fills i filles.
  • Animar a participar com a voluntari en les tasques bibliotecàries.

Enguany, l’escola 1 d’Abril-ZER Ebre ha organitzat la xerrada “Fem ús de la biblioteca de l’escola” que va ser impartida per la coordinadora de la biblioteca escolar, Anna Bladé.

Aquesta activitat es va fer per celebrar el Dia Mundial de les Biblioteques (24 d’octubre).

En primer lloc es va fer una explicació amb la distribució dels llibres en els diferents espais de la biblioteca, es va explicar la seva procedència (adquisicions del centre i donacions de diferents sectors: famílies, veïnat, organismes diversos, etc), es va explicar com es gestiona el préstec a l’alumnat, de quina manera es fan recomanacions entre els companys i com es recullen les diferents recomanacions.

Després es van explicar, de manera pràctica, els passos per poder accedir a la catalogació amb el programa ePèrgam i com poden sol·licitar el préstec dels llibres.

Van comptar amb un 33’33% de participació per part de les famílies del centre, amb una valoració molt positiva de totes les mares assistents.

Per poder arribar a totes aquelles que no van poder assistir presencialment, es va fer arribar un full-resum amb la indicació dels passos a seguir per poder accedir al nostre fons bibliogràfic.