Els contes de la Laura i en Joan

L’alumnat de 4t i de 5è de l’escola Sant Jordi (Sant Vicenç dels Horts) va rebre la visita de la Laura i en Joan, els protagonistes de la col·lecció Els Contes de La Laura i en Joan. Aquesta col·lecció de llibres té com a objectiu compartir en forma d’aventura la recerca que es fa a casa nostra, de manera que permeti a la mainada descobrir quina finalitat té i esbrinar si en el futur voldran ser científiques i científics. Aquestes activitats han estat creades per la Direcció General de Recerca del Departament de Recerca i Universitats.

La sessió va tenir una durada de 90 minuts per cada curs i va constar d’una posada en escena del conte i una part experimentalen què l’alumnat es va convertir en investigadors i investigadores. En el cas de l’alumnat de 4t, van tractar el tema de l’univers i van descobrir, entre moltes altres coses, les unitat de mesura que utilitzen els científics per calcular distàncies a l’univers i instruments de mesura, com el luxímetre. L’alumnat de 5è es va endinsar en el tema de la nanotecnologia, van crear una nano capa i van estar observant diferents materials a través d’uns microscopis.

Aquesta activitat, impulsada des de la biblioteca escolar de l’escola Sant Jordi, dona resposta a un dels seus objectius del pla d’acció del projecte Erasmus CETE+ (Consorci KA120 Erasmus CETE+) de l’equip de treball BE Puntedu: Planificar activitats per fomentar el gust per la lectura.

Enllaç de la publicació de l’escola Sant Jordi.

Imatge del web del Departament de Recerca i Universitats