La biblioteca de l’EOI com agent dinamitzador cultural de l’escola

Centre: EOI de Lleida

Línia 3: La biblioteca escolar com a agent dinamitzador cultural del centre.

Etapa: Ensenyament d’idiomes

• Crear una nova secció a la biblioteca per a l’aprenentatge de l’aranès.
  • Difondre la llengua i la cultura araneses entre l’alumnat de l’EOI i la ciutadania de Lleida mitjançant la promoció d’activitats culturals.
  • Proposar activitats formatives amb els alumnes del departament de català de l’EOI de Lleida a partir del material de la secció d’occità-aranès.

PRESENTACIÓ DEL LLIBRE “DICCIONARI DER ARANÉS”

El 28 de gener de 2020 a les 18h del vespre l’EOI de Lleida va acollir l’acte de presentació del Diccionari der Aranés. Una publicació cabdal per la llengua aranesa que conté les 12.000 paraules més utilitzades pels parlants de l’aranès i promoguda per l’Institut d’Estudis Aranesi (IEA)i l’Acadèmia aranesa dera lengua occitana.

L’acte es va fer íntegrament en aranès i va comptar amb una gran afluència de públic als qui es va obsequiar amb un exemplar del nou diccionari.
Els alumnes del departament de català de l’EOI van participar activament en l’acte de presentació del diccionari.

ACTE D´INAUGURACIÓ DE LA SECCIÓ D´OCCITÀ-ARANÉS A LA BIBLIOTECA

Després de l’acte de presentació del llibre va tenir lloc la inauguració de la nova secció d’occità-aranès a la biblioteca de l’EOI de Lleida on els alumnes de l’escola podran consultar totes les publicacions de l’IEA. La inauguració de la secció va anar a càrrec del Sr. Jusèp Loís Socasau, president de l’Institut d’Estudis Aranesi (IEA)i l’Acadèmia aranesa dera lengua occitana.

EXPOSICIÓ “ARANÉS, ER OCCITAN DE CATALONHA”

Per acompanyar l’acte de presentació del diccionari, durant tot el mes de gener els alumnes de  l’EOI van poder gaudir de l’exposició itinerant “Aranés, er Occitan de Catalonha” al vestíbul de l’escola, que explicava de manera didàctica les principals característiques històriques, geogràfiques , culturals i humanes de la variant lingüística de l’occità que es parla a l’Aran.

PROCÉS TÈCNIC PER CREAR LA SECCIÓ D´OCCITÀ-ARANÈS A LA BIBLIOTECA

Adquisició de més de 30 documents d’aranès i occità gràcies a la fantàstica donació de l’Institut d’Estudis Aranesi (IEA)i l’Acadèmia aranesa dera lengua occitana, catalogats amb l’ ePergam.

Consulta tota la informació aquí