Centre: INS Seròs
Línia 2: La biblioteca escolar com a agent d’equitat, participació i cohesió de la comunitat educativa
Etapa: ESO
Objectius:
- Millorar la cohesió i la paritat entre l’alumnat mitjançant els escacs als patis dins de la biblioteca.
- Introduir els escacs en l’aprenentatge per a obtenir enriquiment en l’aprenentatge.
- Creació d’un equip d’escacs del centre i participació en tornejos.
Explicació:
A l’Ins Seròs han introduït els escacs, des de fa tres cursos, dins l’aprenentatge. A l’hora del pati hi ha alumnat que va a la biblioteca a estudiar, a fer deures i d’altres a jugar a escacs. Han creat fins i tot una competició interna, el Biblioescacs, un torneig estil Lliga de Campions. Han arribat a tenir vuit escaquers dins de la biblioteca i setze jugadors/es abans de la pandèmia.
Posteriorment, amb el virus, es va decidir crear l’optativa d’escacs al centre i així anar creant pedrera. Al pati de biblioteca no falten mai alumnes que hi van a jugar i a aprendre escacs.
També han adquirit uns escacs gegants.
Podeu trobar l’article original aquí.