Fem l’escac i mat!

Centre: INS Seròs

Línia 2: La biblioteca escolar com a agent d’equitat, participació i cohesió de la comunitat educativa

Etapa: ESO

• Millorar la cohesió i la paritat entre l’alumnat mitjançant els escacs als patis dins de la biblioteca.
  • Introduir els escacs en l’aprenentatge per a obtenir enriquiment en l’aprenentatge.
  • Creació d’un equip d’escacs del centre i participació en tornejos.

A l’Ins Seròs han introduït els escacs, des de fa tres cursos, dins l’aprenentatge. A l’hora del pati hi ha alumnat que va a la biblioteca a estudiar, a fer deures i d’altres a jugar a escacs. Han creat fins i tot una competició interna, el Biblioescacs, un torneig estil Lliga de Campions. Han arribat a tenir vuit escaquers dins de la biblioteca i setze jugadors/es abans de la pandèmia.

Posteriorment, amb el virus, es va decidir crear l’optativa d’escacs al centre i així anar creant pedrera. Al pati de biblioteca no falten mai alumnes que hi van a jugar i a aprendre escacs.

També han adquirit uns escacs gegants.