Llegir teatre

Centre: Escola Sant Miquel

Línia 3: La biblioteca escolar com a agent dinamitzador cultural del centre.

Etapa: Primària

• Fomentar la lectura de textos teatrals
  • Llegir desde l’emoció
  • Fomentar l’hàbit lector

Llegir és una activitat que activa moltes competències en l’infant i que fa avançar. Fixem-nos-hi un moment…

Llegir un text, del tipus que sigui, suposa l’activació d’una sèrie d’estratègies de descodificació i de comprensió lectora que es poden traslladar a totes les matèries. Llegir un text teatral, a més a més, aporta un moment d’anàlisi de la trama i dels personatges, de reflexió sobre les actituds i els sentiments que es poden identificar en l’obra, de poder compartir amb els altres una lectura, de fer la lectura en veu alta com a pas previ a la representació de la mateixa; els alumnes reflexionen, es posen en el lloc de l’altre i adquireixen una sèrie de valors (cal triar acuradament les lectures que s’ofereixen). En definitiva: fer llegir una obra de teatre és un acte lúdic i alhora enriquidor en la formació de l’infant.

A l’ambient de teatre hi ha diverses oportunitats per a gaudir d’aquest moment de lectura: es poden llegir clàssics com la Caputxeta Vermella o Hansel i Gretel en format teatral…o bé dramatúrgia infantil contemporània.

Les noies i els nois comencen llegint en silenci l’obra de teatre, després la comparteixen segons el nombre de personatges que hi ha a la història i acaben llegint en veu alta i, fins i tot, aprenent-se els diàlegs i representant-la.

La  biblioteca de teatre infantil de l’ambient de teatre té volums de tot tipus i, també, el llibre del mes en un faristol (llibre recomanat per  la mestra), que resulta molt pràctic i motivador pels alumnes.Tanmateix, es va llegint en veu alta un llibre preferentment de la biblioteca del centre: se’n fa una lectura dramatitzada, així la mestra esdevé, també, model de lectura .

Cal advocar pel teatre per ser llegit pels infants com una font molt i molt útil per engrescar-los a la lectura, de teatre en particular i de qualsevol gènere en general.

Més informació aquí