Premi EAPC Luciana Calvo- Premis de Recerca Jove

El Premi EAPC Luciana Calvo, premia a treballs de recerca de secundària i batxillerat sobre llengua, sociolingüística, política lingüística i drets lingüístics. El premi forma part dels Premis de Recerca Jove, i la convocatòria 2021 d’aquests premis s’acaba de publicar.

Luciana Calvo Ramos va ser una lingüista i catedràtica lleonesa i fou col·laboradora de la Revista de Llengua i Dret, una revista científica de la Generalitat de Catalunya creada l’any 1983 que promou la recerca en els àmbits de la política lingüística i sociolingüística, del llenguatge administratiu i jurídic i el dret lingüístic. L’objectiu del Premi EAPC Luciana Calvo és afavorir la reflexió sobre la llengua i el dret en el context escolar i fomentar les vocacions científiques entre els joves.

Els alumnes tenen temps fins al 4 d’octubre a les 14 h per presentar-hi treballs. La sol·licitud l’ha de presentar la persona sol·licitant, autora del treball, via electrònica mitjançant l’apartat “Tràmits” del web de la Generalitat de Catalunya, seguint les instruccions que s’hi preveuen i tenint en compte tot el que estipula la base 5 de la Resolució EMC/900/2017, de 25 d’abril.