Visita a la llibreria Pati Blau

Centre: Institut Miquel Martí i Pol (Cornellà de Llobregat)

Línia 3: La biblioteca escolar com a agent dinamitzador cultural del centre

Etapa: ESO

• Fomentar l’ús de la lectura de manera voluntària.
  • Afavorir el petit comerç.
  • Millorar la col·laboració entre l’institut i les llibreries.

L’institut Miquel Martí i Pol s’ha proposat visitar les llibreries de barri per promoure la lectura i alhora potenciar el comerç local.

Ens expliquen la visita a la llibreria Pati Blau organitzada pels voluntaris de biblioteca. Abans de la visita, les llibreres van fer un taller a tot l’alumnat de 1r d’ESO explicant les novetats sobre àlbums il·lustrats i explicant les diferències entre còmic i novel·la il·lustrada. L’alumnat va veure i tocar les diferents novetats i uns dies després van poder adquirir aquests mateixos llibres per a la biblioteca.
Es valora com una activitat que ha reforçat el gust de la lectura no des de la imposició, sinó des de la pròpia elecció. El fet de realitzar l’excursió va ser un premi per als voluntaris de biblioteca que ajuden tots els dijous a la biblioteca.