Bones pràctiques: Tria el teu llibre

Escola Carles Faust (Blanes)

Línia 3: La biblioteca escolar com a agent dinamitzador cultural del centre

Infantil, Primària

• Gaudir triant i remenant llibres d’una paradeta.
  • Donar una segona vida als llibres esporgats de la biblioteca escolar.

A l’escola Carles Faust de Blanes, després de realitzar l’esporga de la biblioteca escolar amb els llibres que no estaven trencats (però que havien descatalogat de l’epèrgam), van decidir muntar una paradeta per Sant Jordi. Van realitzar una gimcana a la pista de l’escola amb 6 proves per infantil i 9 per primària, totes elles relacionades amb la llegenda. Un cop superades aquestes proves, podien passar al bosc i allà l’alumnat de primària es trobava la llegenda de Sant Jordi partida en diferents fragments. En petits grups, havien de confegir-la correctament, enganxar-la en un pergamí i llegir-la. Una vegada aconseguit aquest repte, havien de buscar pel bosc uns taps amb roses enganxades, que després podrien canviar a la paradeta, pel llibre que més els agradés i endur-se’l a casa com a regal.