Caixes temàtiques

Centre: IE Mare de Déu del Portal

Línia 2: La biblioteca escolar com a agent d’equitat, participació i cohesió de la comunitat educativa.

Etapa: Primària

• Apropar a l’alumnat exemplars de la biblioteca del centre que siguin del seu interès.
  • Potenciar l’esperit crític i l’opinió personal participant en un debat.
  • Ensenyar a recomanar a altres companys un llibre que els ha agradat.

Aquest curs, des de la biblioteca, hem posat en marxa una iniciativa que ens sembla engrescadora. Es tracta de les “Caixes temàtiques”.

Escollim entre vint i trenta llibres que tractin sobre un tema que sigui interessant per a l’alumnat i els fiquem en una caixa en la que incloem un llistat de tots els exemplars i un calendari.

Aquestes caixes romanen durant quinze dies a cada aula. Donem temps suficient per a que tots els alumnes que ho desitgin puguin llegir-los durant la mitja hora de lectura obligatòria o quan el tutor o la tutora ho consideri oportú. En ocasions som els mestres els que els llegim en veu alta a tota la classe i fem un posterior debat envers el que acaben d’escoltar.

Quan es fa el traspàs de la caixa a la següent aula, els alumnes que ja els han llegit van a la classe que els rep i recomanen als seus companys els que més els han agradat.