Camins, el llibre solidari i parelles Lingüístiques.

Centre: Institut Puig Cargol de Calonge

Línia 2: La biblioteca escolar com a agent d’equitat, participació i cohesió de la comunitat educativa.

Etapa: ESO.

Parelles lingüístiques

• Iniciativa de centre.
    • L’activitat consisteix en 11 trobades durant les quals aprenents i voluntaris conversen seguint les pautes d’un guió de conversa per a cada sessió.
    • Per tal de saber quines parelles/grups hi ha es fa l’acte de presentació a la biblioteca. En aquell moment els alumnes descobreixen qui seran les seves parelles/grups durant l’activitat.
    • A la presentació hi venen representants del Consorci, de l’Ajuntament del municipi, la LIC externa i la directora. Hi intervenen també la CLIC del centre i la tutora d’Aula d’Acollida.

Camins, un llibre solidari

“Segurament, les biblioteques escolars ja fa temps que han deixat de ser el que eren. Actualment, la seva funció no és només ser un espai per a treballar i fer deures, sinó un espai que l’alumnat i el professorat reconeixen com a seu i des d’on poden organitzar activitats i difondre-les mitjançant el blog, sempre que tinguin a veure amb la lectura, els llibres, la cultura...

El nostre projecte ha estat crear un llibre de haikús, escrit i il·lustrat pels alumnes del centre, per tal de vendre’l i recollir diners per a Nasco.Feeding Minds, una ONG fundada i dirigida per Ousman Umar, després de la colpidora i interessant xerrada que va fer al nostre centre.

També tenim ganes de començar a fer activitats noves i de seguir pensant en idees que puguin motivar els alumnes.”