Com explicar la importància de llegir a l’ESO?

Centre: Institut Miquel Martí i Pol

Línia 4: La biblioteca escolar com a laboratori per liderar i promoure un centre lector

Etapa: ESO.

• Promoure l’hàbit lector
  • Millorar l’expressió oral en català
  • Fomentar l’expressió artística

L’Institut Martí i Pol es planteja la pregunta: Com podem des de l’escola i sobretot des de l’institut aconseguir que llegeixi l’alumnat? Els docents i bilbiotecaris comparteixen experiències per reeixir en aquesta tasca. De vegades l’experiència és positiva i altres cops no tant. Ens epliquen una d’aquestes experiències exitoses, que ja fa dos anys que funcionen.

A principi de curs, a primer d’ESO, abans de començar l’hora de lectura, se’ls fa una reflexió sobre la importància de llegir, es publica al classroom de les classes corresponents un conjunt de frases sobre llegir, també amb il·lustracions. Intentant així transmetre la importància de la lectura com a font de coneixement. Tot seguit han d’elaborar un punt de llibre i després explicar-lo a la resta de la classe. Es realitza un concurs a nivell de tot primer de l’ESO sobre els punts de llibre.  A més, aquest punt de llibre els servirà després a l’hora de punt de referència quan llegeixin a l’hora de lectura.