Dia de la biblioteca, aquest any més que mai!

Dissabte 24 d’octubre se celebra el Dia de les Biblioteques, d’ençà de 1992, en record a la destrucció de la biblioteca de Sarajevo durant el conflicte dels Balcans. Aquesta commemoració ens recorda la necessitat de seguir impulsant les biblioteques, de fer visible el seu paper a la societat actual com a lloc de trobada amb la cultura i el coneixement i com a instrument de millora de la societat. Aquesta celebració és una iniciativa de l‘Associació Amics del Llibre Infantil i Juvenil.

Aquest any més que mai, amb la problemàtica que planteja la COVID-19, les biblioteques escolars són imprescindibles. De forma presencial o virtual, centralitzades o deslocalitzades, continuen fent la seva feina, apropant la lectura als infants i donant suport a l’aprenentatge. Volem destacar el seu paper com a recurs que ajuda a prevenir i pal·liar les fractures social i digital. I agrair, sobretot, la feina dels centres, dels docents i responsables de les biblioteques escolars, dels alumnes i de les famílies que treballen per fer-ho possible. Per això us proposem que compartiu a les xarxes la vostra feina: una fotografia, un vídeo, un text, etc. on destaqueu el paper que fa la vostra biblioteca i ho etiqueteu amb el hashtag #diabibliopuntedu.

Compartim amb volaltres el cartell oficial del Dia de les biblioteques.